מרכבות שלמה

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 13/4/2011 09:20 ● ערב ערב 2493
מסע מדברי מלהיב ומרהיב על כרכרות. אירוח מדברי כהלכתו. אירועים ועוד ועוד. אז בואו, קחו את המושכות לידיים וצאו לדרך! אין כמו לספוג את האוויר והאווירה המדבריים בתקופה זו של השנה ובכלל, ואם כבר להנות מהמדבר, אז למה לא לעשות את זה במרכבה?
מרכבות שלמה

תמונת כתבה


נא להכיר – 'מרכבות שלמה', האנשים שיגשימו לכם את החלום המדברי. 'מרכבות שלמה' היא חווה אותנטית לרכיבה על חמורים ולא רק, הממוקמת בנחל שלמה (מול חוות היען), מתפרשת על מספר דונמים, פועלת כבר 14 שנה בהצלחה רבה, ובחצי השנה האחרונה, מנוהלת ומופעלת על ידי שני האנשים המדהימים לירון אלבז וחנן קדוש – שמביאים המון מרץ, חידוש ושמחה לעבודתם.

'מרכבות שלמה' מציעים טיולים מדבריים משני סוגים. האחד, של שעה וחצי, כולל טיול מדברי במרכבות הרתומות לחמורים (כל מרכבה נושאת שלושה אנשים – שני מבוגרים וילד, שני ילדים ומבוגר או שלושה מבוגרים) בנהיגה עצמית, אירוח בדואי תחת עץ שיטה – עם מדורה, פיתות בדואיות עם לבנה וזיתים, תה בדואי, סיפורי מדבר, הסברים על בעלי החיים ועוד וחזרה בדהירה אל החווה. הטיול השני, הוא טיול בן חצי שעה במרכבה, עם נוף מדברי משכר, עם ריחות אותנטיים של פעם, צפייה ביעלים, הסברים על המדבר ובעלי החיים וגם על החמור. בנוסף, מציעה החווה חוויה של רכיבה על סוס פוני וכן פינת ליטוף.

חוות 'מרכבות שלמה' עורכת אירועים כדוגמת ימי הולדת, בר/בת מצווה, חתונות ומסיבות שונות. מסיבת יום ההולדת כוללת בין היתר: רכיבה על סוס פוני – לילד החוגג יומולדת כדי שירגיש מיוחד, סדנאות יצירה – מילוי בקבוקי חול, צביעה בגבס, טיול חמורים ומאהל בדואי הכולל עוגת יומולדת, חטיפים, מוסיקה והמון שמח. האירוע נמשך לפחות שעתיים וחצי (!).
את כל החוויה המדהימה הזו נותנים לכם באהבה רבה לירון וחנן. לירון חי ונושם סוסים: "מגיל 10 היו לי שני חלומות – האחד לפתוח חווה והשני – להיות זמר. בגיל 15 עבדתי וחסכתי כדי לקנות סוס. בהמשך קניתי עוד סוסים ומכרתי אותם. בגיל 17 עשיתי קורס מדריכי רכיבה מערבית וטיפולית, ובגיל 18 הגעתי לחוות 'מרכבות שלמה', עבדתי כשכיר והתאהבתי, האהבה הזו גרמה לי לקחת את המושכות בידיים – הגשמתי חלום - לנהל חווה". יש לציין, כי במקביל לניהול והפעלת החווה, עושה לירון שירות לאומי ב'מכבי אש' אילת.
לחלום המקסים הזה הצטרף בן דודו של לירון – חנן, מפקד בגבעתי ומאבטח בעיר העתיקה, אשר הגיע מירושלים, ויחד הם עושים חיל בחווה המיוחדת הזו.

מה בעתיד? אני שואלת את לירון.
"בקרוב תוכלו להנות בחווה גם מרכיבה על סוסים, ובהמשך – יקום במקום בית ספר לרכיבה טיפולית עם מדריך מוסמך".

הנחות


לתושבי אילת וחיילים – הנחה של 20%, כמו כן – הנחות לקבוצות מעל 20 איש.

'מרכבות שלמה', פתוח כל השבוע בין השעות 8:00-19:00 (שעון קיץ), טלפונים: 08-6340990,
052-2395136.
חפשו אותנו ב'פייסבוק'.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש