היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 6/7/2011 08:55 ● ערב ערב 2505
תוכנית הטלוויזיה המקומית של אילת - אילת Show ערוץ 98 -HOT, YES בשעה 19:30 בימי חמישי.
היכל התרבות

קיץ באילת-ספיישל נוער, קיץ בטוח באילת
אגף הנוער והספורט עושים לכם ת'חופש גדול !


תמונת כתבה
אילוסטרציה


פעילות ספורט לילה


בין התאריכים 3-29/7 במתחם ביה"ס 'גולדווטר', בימים ראשון שלישי וחמישי, בשעות 22:00-02:00.
פעילות ספורט עם מאמני ספורט מוסמכים לכדורגל, כדורסל, כדורעף, טניס שולחן וטניס לבן. טורנירים ותחרויות נושאי פרסים.
ההרשמה במקום. הפעילות ללא תשלום.

צה"ל עם ערך מוסף


בין התאריכים 24/7-4/8 בטיילת מלון 'הילטון מלכת שבא'.
מתן מענה בזמן אמת לנוער לקראת צו ראשון וגיוס לצה"ל ניידת גלגל"צ בשידור חי, מתחם פיינטבול, קיר טיפוס, מכוניות מתהפכות 'אור ירוק' ומופע של הזמרת רוני דלומי ב-28/7 וב-11/8.

'הפוך על החוף'


4/7-11/8 "לשתות משהו קר ולדבר על מה שחם". מתחם תמיכה וייעוץ לנוער. עובדי הנוער ואנשי מקצוע מחכים לכם עם שלל פעילויות אטרקטיביות ואוזן קשבת.

שחיה לילית


בכל יום שני בתאריכים 10/7-16/8 שחיה לילית בבריכה העירונית בין השעות 20:00-23:00, הפעילות מלווה במדריכי ספורט.
הכניסה חינם.

ניידת כתובת רחוב


אנשי מקצוע וסטודנטים מחכים לכם בפארקים ובשכונות בשעות הלילה המאוחרות.

מגרש ספורט במתנ"ס 'קולייר'


בין התאריכים 3-29/7 בימים שני, רביעי, וחמישי, בין השעות 17:00-21:00 יפעל מגרש ההחלקה.
הפעילות ללא תשלום.
קיר הטיפוס יפעל בין השעות 18:00-20:00 בימים שני, רביעי וחמישי במחיר: 15 ₪.

מסיבות נוער


המסיבות יתקיימו במועדון ה'ריפלקס' בימי ראשון ושלישי ויתחילו לקראת אמצע יולי. פרטים בהמשך.

קיץ מדהים באילת והערבה לכל המשפחה

תמנע לילה – סיורי שקיעה אל פארק בראשיתי



תמונת כתבה
ארכיון. סימונה שאואט סולומון


כל ערב שלישי (ישנם תאריכים גם בימי חמישי).

הסודות הקסומים של פארק תמנע נחשפים בלילה בתאורה עוצרת נשימה - 'עמודי שלמה', 'הפטרייה', 'הספינקס' ועוד.
צפייה במייצג מכרות הזמן - מסע מרתק לממלכת מצרים העתיקה המתאר את סיפור כריית הנחושת מתקופת מצריים העתיקה ועד היום . התוכנית מוצגת באמצעי מולטימדיה חדישים, בהקרנה על מסכים של 360 מעלות ובמה מסתובב!
ממשיכים לסיור באתרי הנוף בליווי מדריכי פארק תמנע. יוצאים לסיור שקיעה רגלי קצר בקשתות. תחילת המסלול במגרש החניה של הקשתות, מטפסים אל הקשת תוך שימוש בידיות הנעוצות בסלע (צילום קבוצתי חובה), יורדים בזהירות בסולם אל הקניון החולי, ממשיכים בהליכה קצרה אל מכרה הנחושת העתיק בעולם, זולים במחילות הכרייה כפי שעשו הכלכולתיים ולבסוף - יוצאים מצידו השני של המכרה בחזרה לרכב.
עוצרים בפטרייה, שם מקבלים הסבר על אופן בו פיסלו איתני הטבע את הפטרייה ובנוסף הסבר והדגמה בעזרת הקבוצה כיצד כרו נחושת לפני אלפי שנים.
נוסעים לאגם הקסום לחוויית מילוי בקבוק בחול צבעוני, מפגש מרתק עם המלך שלמה וממיטב סיפוריו בליווי מוסיקת רקע מדברית.
ממשיכים אל עמודי שלמה האדירים המוארים בתאורה מרהיבה. צועדים לכיוון רכס עמודי שלמה ומשם ממשיכים לאזור מקדש האלה חתחור, הולכים בדרך האור והנחושת המוארת בתאורה המדגישה את נופי המדבר הבראשיתיים, מלווה בהקרנת צלליות על ההרים המתארים את תהליך כריית הנחושת בפארק תמנע.
נשמע מספורי המקום המרתקים על הכוכבים, בעלי החיים ונערוך תצפית על 'ראש הכבש', האבן התלויה, הספינקס ורכס נחושתן.
משך הסיור כ – 3.5 שעות.
דמי כניסה למבוגר- 69 ₪.
דמי כניסה לילד- 59 ₪.
לתושבי אילת – 38 ₪.
לידיעתכם, מחיר הפעילות תקף בימי ג' בלבד בחודשים יולי ואוגוסט 2011 ובתאום מראש.
להזמנות– 08-6316756.

שקיעה והאכלת טורפים בחי-בר יטבתה



ימי חמישי בין השעות 17.00-19.00.

נגיע לשמורת החי-בר ונצא ברכבים הפרטיים לסיור בשמורה הייחודית ששמה לה למטרה להשיב את חיות הבר שהוכחדו, חזרה אל הטבע. הסיור יונחה באמצעות דיסק בשפות שונות. בסיור נפגוש את הראם הלבן, הדישון, הפרא, הערוד ולהקת היענים הסקרנית עם אפרוחיהן.
נחזור אל מגרש החנייה, נחנה את רכבנו ונבקר בחדר החושך המדמה ליל ירח מלא. בחדר נאזין לנשימות התנשמת, נבחין במעופם של עטלפי הפירות ונכיר את עקרבי המדבר בצבעיהם הזוהרים. נקנח בצפייה בהאכלת טורפים - נלך במבוך פתלתל בין כלובי חיות הטרף המדבריות, נלמד על אורח חייהם בטבע, נציץ אל מזונם בעת האכלה. בין הטורפים נפגוש את הזאב, השועל, הפנק, הצבוע, הקרקל והנמר.
נלמד על חיי הזוגיות המיוחדת של הדרבנים, על הקשר בין פילים לשפנים ונסיים בכלוב הדורסים העצום.
משך הסיור – כשעתיים.
דמי כניסה תושבי אילת (חובה הצגת תעודה) - מבוגר– 27 ₪, ילד - 14 ₪ - סיור מלא. (שמורה בלבד או מרכז טורפים בלבד – 14 ש"ח – מבוגר, 7 ש"ח- לילד). ילדים תחת גיל 5 – חינם.
חברי מועדות 'מטמון' יהנו ממחיר מיוחד של 14 ₪ למבוגר ו-8 ₪ לילד.
ההרשמה מראש, מס' המשתתפים מוגבל.
להזמנות– 08-6373057.

קיץ 2011 באיימקס אילת


'איימקס' אילת מזמין את כולם לחוויית סרטים ייחודית ולביקור במוזיאון השעווה שנפתח לאחרונה במתחם.
איימקס אילת ממוקם במרכז העיר בתוך פירמידה כחולה ומקרין על מסך ענק שבעה סרטים (גם באנגלית וברוסית). מלבד הקולנוע, יש במקום מוזיאון השעווה היחיד בישראל. במוזיאון יוכלו המבקרים לראות ולהצטלם עם כוכבי דיסני, דמויות בולטות בהיסטוריה העולמית, גיבורי אגדות מכל הזמנים, דמויות מעולם הקולנוע, דמויות מיוחדות שוברי שיאי גינס ודמויות מפתח בתרבות הישראלית.
לפרטים וכרטיסים- 08-6361000.

כושר ואושר-מסיזומבה שכזו


מאת: מירב לוי דיאמנט

שנה אחרי שהביאו את שיגעון הזומבה לאילת, החליטו דלית וידן מיקנובסקי וסימון מרקמן לחגוג את פתיחת הקיץ במסיבת זומבה ענקית. רשמו לפניכם- יום חמישי ה – 7-7-11, המקום- היכל הספורט בבית הספר 'בגין', החל מהשעה 20:30.
לראשונה באילת תתקיים מחר, יום חמישי, חגיגת זומבה אמיתית. שיעור ארוך ומשותף לשתי מורות מהמובילות בעיר בזומבה- דלית מיקנובסקי וידן וסימון מרקמן, שיחליפו ביניהן הובלה ותפקידים על הבמה. שיעור זומבה ארוך עם המון אנרגיות, מוסיקה מקפיצה וטובה והרבה אקשן, ומה בעצם טוב יותר כדי לפתוח את הקיץ? המסיבה תימשך עד שלא יישאר לכם כוח ברגליים. כרטיסים במחיר 50 ₪ ניתן לרכוש במקום האירוע בערב האירוע החל מהשעה 20:00.


המלצת ספר

רסיסי חיים/ש. גיל
הוצאת 'אופיר ביכורים'



סיפור חייה של איילה, גיבורת הספר, כולל מבט על מערכות היחסים המורכבות שלה במהלך חייה. 'רסיסי חיים' מביא את רצף חייה למן הכירה את הבחור הראשון עמו היא קשרה קשר ועד לאדם אליו נקשרה נפשה בעבותות, חרף כל אבני הנגף העומדות בדרכה של מערכת יחסים בלתי אפשרית זאת.
כמו כל אישה, גם לאיילה היה רצון עז להביא פרי בטן לאישה ולהפוך לאם. אך למרות כל תלאותיה והנסיונות הרבים שעברה, טיפולים קשים, תקוות וחלומות שנגוזו, לא הצליחה איילה להפוך לאם בישראל.
את העצב הרב, התשוקה לאישה והיותה נמשלת על ידו היא חוותה בנישואיה הראשונים, אך לא הצליחה ללדת לו בנים. משנישאה בשנית ושוב ניסתה להרות, אמר לה אישה – גדי, כדבריו של אלקנה, בעלה של חנה, אם שמואל: "למה תבכי, ולמה לא תאכלי ומה ירע לבבך, הלא אנוכי טוב לך מעשרה בנים".
המחברת מאפשרת הצצה להתמודדות עם עקרות, טיפולי פוריות וניסיונות כואבים ומתישים של הבאת ילד לעולם, שלא תמיד נושאים פרי. לסבל הרב שעוברות נשים (וגם גברים עוברים) בניסיון להביא ילד לעולם, ולכוחות העל-אנושיים הנדרשים מבני זוג כדי לעמוד במסכת טיפולים הדורשת הרבה אורך רוח, כוחות, סבלנות ובסיס טוב ואמיתי של זוגיות טובה.
הרעיון לספר נולד מבעיות עמן התמודדה המחברת במהלך השנים ונכתב כדי להפיח תקווה בלב הקוראות והקוראים.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש