'איל פנטולינו'-נקודת חן ירוקה בלב שדרות התמרים

מאת: אביבה דקל ● 18/1/2012 09:13 ● ערב ערב 2533
מתחשק לכם לאכול ארוחת בוקר מושלמת, עם בייגל אמריקאי, ביצים גבינות וסלטים?.ואולי מתאימה לכם קערת פסטה נפלאה מעשה ידי המומחים באילת? או מרק מהביל שלא תרצו להפסיק לאכול?. אם אמרתם 'כן' על אחד מאלו ויש עוד הרבה הפתעות, בואו ל'איל פנטולינו' - המסעדה הכשרה בסגנון איטלקי, שתענה על כל החלומות הקולינריים שלכם
'איל פנטולינו'-נקודת חן ירוקה בלב שדרות התמרים

'איל פנטולינו' ('המחבת הקטן' בתרגום לעברית) נוסדה בשנת 2004 על ידי שני ישראלים, תושבים חוזרים, שהחליטו לבנות את ביתם באילת. אלי וינשטיין, יליד חיפה ששהה שנים רבות בגרמניה, ועזרא אברהם, יליד אילת שלמד ועבד שנים רבות בלונדון, שם למד את כל רזי האפייה והתמחה באפיית בייגל אמריקאי. מאז נפתחה 'איל פנטולינו', פועלת המסעדה בהצלחה בניצוחו של השף יעקב אלפסי, בעל ניסיון רב בתחום המזון, המככב במטבח הפתוח של המסעדה.

בואו תיהנו


המסעדה והמטבח הפתוח הוקמו כמסעדת חוויה. קהל הסועדים נהנה מאוכל טוב ובו בזמן גם מהאקשן שבמטבח, הכולל לעתים צעקות וויכוחים שהם חלק מההצגה והחוויה הקולינרית.
המנות כולן, נוסח איטליה, שהותאמו לחך הישראלי ואין מי שלא יאהב את מה שקיבל כאן בצלחת ומהאווירה המיוחדת של המקום.

למה דווקא מסעדה איטלקית? שאלתי את אלי שהסביר:
"הייתה לי מסעדה איטלקית בגרמניה. אוכל איטלקי הוא המומחיות שלי. כשהגעתי לאילת ובדקתי את השטח הבחנתי בצורך במסעדה איטלקית ברמה שתהייה ממוקמת בלב העיר, ולא באזור המלונות, כדי שהגישה אליה תהיה נוחה לתושבי העיר. אני מאמין שגם לאילתים מגיע מקום יפה, ברמה גבוהה, עם האוכל הכי טעים שאפשר לקבל ובמחירים נוחים".

התפריט עשיר מאוד. יש מבצעים?
"כל הזמן והם משתנים מדי פעם. כרגע יש מבצע של ארוחת דגים מלאה, הכוללת מנות פתיחה, דגים שונים בצורות הכנה שונות כמנה עיקרית, קינוח ומשקה לבחירה כמו כוס יין/ משקה קל/ בירה מהחבית במחיר ₪ 99
לאדם.
מבצע נוסף שיש לנו כרגע במסעדה הוא ארוחת בוקר זוגית הכוללת: בייגל, חמאה, גבינות, ריבות, ממרחים שונים, ביצים בכל צורה שהלקוח מבקש, סלט ושתייה קרה או חמה במחיר - 60 ₪ לזוג".
והבייגל? שהרי הוא לא איטלקי...
"עזרא(איזי), למד בלונדון והוא מומחה באפיה בכלל ובאפיית בייגל אמריקאי בפרט. מאחר וידענו איזה בייגל מסוגל עזרא לאפות, החלטנו לתת לבייגל מקום כבוד במסעדה ולככב בתפריט.
אנחנו מגישים את הבייגל במקום וגם מוכרים אותו ללקוחות המבקשים לקחת בייגלס הביתה. רבים מתושבי אילת מגיעים במיוחד כדי לקנות בייגל הביתה, אבל לא רק בייגל אופה איזי, בימי שישי הוא אופה חלות מיוחדות ששמן יצא לתהילה בעיר והן נחטפות על ידי האילתים.
בשמונה בבוקר, כשהמסעדה נפתחת, היא מתמלאת מיד על ידי לקוחות המגיעים ליהנות מארוחת בוקר והיא שוקקת חיים עד שעת הסגירה בחצות. אילתים רבים מכירים אותה וגודשים אותה כל שעות היום מי לארוחת בוקר, קפה עם קרואסון או בייגל ומי לארוחה מלאה בצהריים או בערב. יש כאלו המגיעים כדי לטעום מהפיצות הטעימות ורבים מאד קופצים בין לבין לטעום אחד מהמרקים המופלאים, שכן 'איל פנטולינו' ידועה במרקים טעימים להפליא: מינסטרונה, מרק בצל, מרק אפונה, מרק עגבניות, מרק עדשים ומה לא? המרקים של 'איל פנטולינו' הפכו ללהיט באילת.

חוויה איטלקית


במסעדה אולם פנימי מעוצב בסגנון אירופאי ממנה יוצאים לגינה ירוקה המשקיפה אל שדרות התמרים. המקום מעוצב בצבעי הדגל האיטלקי- אדום, ירוק ולבן וכל המלצריות עוטות סינרים אדומים כנהוג באיטליה והן משרתות את קהל הלקוחות, רבים מהם לקוחות חוזרים, באדיבות ובחיוך. המסעדה עוצבה על ידי אשתו של אלי, אנג'לה, והיא זו שגם מטפלת בצמחיה שבגינה הירוקה והנעימה. על זה נאמר כשאוכל טוב ואווירה נפלאה נפגשים. תנו קפיצה.
(תדמית).

'איל פנטולינו'
טלפון: 08-6343430
כתובת: שדרות התמרים 112
ימים ושעות פתיחה: א'-ה' 08:00-24:00.
שישי: 08:00-15:00.
שבת מצאת השבת ועד 24:00.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש