זכוכיות או לא להיות

מאת: או-מד מדיקל ● 23/5/2012 19:57 ● ערב ערב 2064
נורית שאפן / כולם אוהבים זכויות. הן שקופות ועל כן אינן מקטינות את החלל. הן יפות, מעוצבות ומגיעות בשלל צבעים/ ניתן לנפחן, לקמטן, לעצבן ולהניחן כמשטח לכל מטרה, ובשנים האחרונות הן מהפנטות חללים בלתי מקובלים כאמבטיות ומטבחים/ יופי זה יופי, אבל מה לעשות והזכוכית דורשת ניקיון אינטנסיבי בשל נטייתן להתלכלך בקלות/ כך תשמרו אותן שקופות ונקיות
זכוכיות או לא להיות

זכוכית נחשבת לחומר גלם נחשק בעיצוב הבית. מצד אחד הן קשיחות וחזקות (המחוסמות שביניהן) וניתן להשתמש בהן למגוון שימושים, החל מקירות מחיצה, דרך משטחי שולחן, וכלה בחזיתות של ארונות (כן, גם מטבח). מהצד האחר, הן אווריריות, וניתן לעצבן כחומר ביד היוצר. הזכוכית היא למעשה חומר טבעי ועל כן כזה המשדר עירוב בין מודרני לחם וביתי. במיוחד אם היא צבעונית. בשנה האחרונה נולד טרנד מטבחים חדש, שבחר לעצב את כל דלתות ארונות המטבח, מזכוכיות. עוד נקודה לזכותה של הזכוכית, היא העובדה שהיא מגיבה היטב לתאורה, שיכולה ממש "לפסל" בה אפקטים. יחד עם זאת ועל אף יתרונה הרב, הזכוכית דורשת תשומת לב רבה, שכן היא מתלכלכת בקלות ואין דבר נורא יותר מבחינה עיצובית, מאשר זכוכית מלוכלכת, אפילו בטביעות אצבעות.

כך ננקה זכוכית

נתחיל בשיטת סבתא, שמה לעשות, מנצחת בכל פעם מחדש – השפריצו מים עם סבון על הזכוכית ונקו בעזת נייר עיתון. זהו הנייר היחידי שלא יותר סימני סיבוב על המשטח. כמובן שגם כל חומר ניקוי לחלונות יעשה את העבודה היטב, כדואגים לנגב באמצעות נייר סופג או מטלית מיקרופייבר. במידה והזכוכית מקבלת טביעות שומניות, או שהיא באה במגע עם אדי הבישול השומניים, ניתן בהחלט לנקותה ראשית בעזרת מסיר שומנים, ולהמשיך בכל אחת מהדרכים שלהלן.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש