האולימפיאדה של הצילום חוזרת

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 17/10/2013 20:13 ● ערב ערב 2624
אז מה יהיה לנו שם?. 80 אלף דולר פרסים, דוגמניות מתחת למים, כרישים, מטוסים טבועים ושלל הזדמנויות לצוללים מקצועיים, חובבים וגם לילדים לקחת את הפרס הגדול. הכינו את המצלמות

'אילת הים האדום', תחרות הצילום התת ימית הבינלאומית הנערכת מדי שנה באילת וכבר זכתה לתואר "האולימפיאדה של עולם הצילום התת-ימי" וממותגת היום כמספר אחת בעולם (לפחות בהיקף הפרסים הכספיים - 80 אלף דולר), יוצאת החודש לדרך (20-26 באוקטובר) עם יותר פרסים, יותר קטגוריות והרבה יותר משתתפים מרחבי העולם. התחרות היא יוזמה של מגזין הצוללים הישראלי 'ים' ואתר IDIVE.

התחרות, המתקיימת זו השנה התשיעית ברציפות, תכלול כבכל שנה, גם את השיפוט הסופי של תחרות הצילום העולמית 'World ShootOut 2013' - שקדמה לתחרות באילת. "התחרות הגלובאלית הפכה במהלך חודש אוגוסט 2013 את כל הימים והאוקיאנוסים ברחבי העולם לזירת תחרות אחת גדולה, במסגרתה צלמים תת-ימיים, חובבים ומקצועיים, התחרו - במקביל - על פרסים יוקרתיים בשמונה קטגוריות שונות", אומר מפיק התחרות, דוד (פילו) פילוסוף. בתחרות העולמית, לקחו חלק 232 צלמים מ- 17 מדינות בהן צרפת, גרמניה, בולגריה, סין, מצרים, רוסיה, טהיטי, מכסיקו, פפואה ניו גיני, ספרד, ישראל ואחרות. השיפוט הסופי ל- 2,756 הצילומים שהוגשו לתחרות, ייערך במהלך תחרות 'אילת הים האדום', וההכרזה והקרנת עבודות הזוכים בתחרות תיערך בטקס הסיום המיוחד המשולב עם המסיבה הקפריסאית, ביום שישי ה-25 באוקטובר במועדון 'דיפ-סיאם' ברחבת ה'ברביץ''. בין הקטגוריות עליהן התחרו הצלמים: שברי אוניות או מטוסים מתחת למים, צילומי בשחור-לבן, כרישים וילדים. "הכיף היה בכך שכל אחד יכול היה לצלם בטריטוריה הביתית הרטובה שלו, ובאותו זמן בדיוק להתחרות מול חברים לעיסוק מכל העולם", אומר פילוסוף, "התוצאות שקיבלנו הן פשוט מדהימות".
התחרות באילת, בניגוד לתחרות העולמית, היא תחרות 'חיה' ומתקיימת בזמן אמת. הצלמים מגיעים פיזית לאילת, עוטים ציוד צלילה, מעמיסים מצלמות ותאורה ויורדים למים. במקצה האילתי, אין אפשרות לערוך ו/או לשפץ את התמונות והצלמים חייבים להסתמך על כישוריהם, המצלמה, הנוף הימי ותנאי הסביבה בזמן הצילום.
עד כה חולקו באירועי 'אילת הים האדום' למעלה מ- 500 אלף דולר פרסים והשנה, סך כל הפרסים יגיע ל- 80 אלף דולר. ב- 26 באוקטובר 2013, על מדשאות מלון 'פרימה מיוזיק', כשיוכרזו הזוכים הגדולים, אחד מהצלמים המשתתפים ילך הביתה עם הפרס הגדול: צ'ק של 10,000 דולר. הזוכה במקום השני יקבל טיול צלילה של 11 ימי הפלגה - ספארי צלילות באיי קוקוס, ופרסים רבים נוספים יחולקו בקטגוריות השונות. פרס שווה במיוחד יוענק השנה לזוכה במקום הראשון בקטגוריית 'הצלמים החובבים': חופשת צלילה זוגית לשבעה ימים ולילות למלדיביים. כל מה שצריך כדי לקחת חלק בתחרות הוא מצלמה עמידה במים (לא DSLR), מעט כשרון וכמובן הרשמה מראש.

"בניגוד לשנה שעברה, שבה היתה רק קטגוריה אחת בה יכלו הצלמים החובבים לקחת חלק, השנה נפתחות בפניהם שלוש קטגוריות, כל אחת שונה מהשנייה", אומר פילוסוף, "המבחר נותן לצלמים חובבים הזדמנות להתנסות בצילום תת-ימי וכמובן לזכות בפרסים. הלכנו גם לקראת החובבים, והשנה ההשתתפות בקטגוריית הפורטפוליו-חובבים היא חינמית וללא דמי הרשמה. קטגוריות נוספות בתחרות: אופנה מתחת למים, דג השנה, צילומי מאקרו, צילומי זווית רחבה ועוד. במהלך טכס ההכרזה על הזוכים בשלל התחרויות השונות, אף יוכרזו הזוכים בתחרות עולמית לצילום תת-ימי שנערכה בין החודשים מאי וספטמבר 2013 בכל רחבי העולם.

הרוח החיה והיזם דוד פילוסוף, הוא צלם תת-ימי ותיק, שהשתתף בעצמו בכמה תחרויות דומות והיה זה שהביא לעולם הצילום התת-ימי את קונספט צילום דוגמניות האופנה והעירום מתחת למים, ועמד מאחורי אחד מאלבומי הצילום המצליחים אי פעם – 'סמנטה'. פילו מסכם ואומר: "העובדה שאנו יכולים לחלק פה לא מעט כסף, מביאה לאילת את טובי הצלמים מהעולם כולו והמפגש איתם עושה לכולם רק טוב".
התחרות נערכת בחסות משרד התרבות והספורט, משרד התיירות הישראלי, המשרד לפיתוח נגב גליל, עיריית אילת ונותני חסות בינלאומיים.

למידע נוסף:
http://www.eilatredsea.com
https://www.idive.co.il/?CategoryID=675


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש