עפים על השטיח

מאת: או-מד מדיקל ● 12/9/2014 10:50 ● ערב ערב 2064
מאת: אורית ברוד / הוא נראה כמו פסיפס ישן, מגיע במרקם חלק וקר משהו שמזכיר קצת את בית סבתא- שטיח הויניל. אם פעם זה היה הטפט שהיה מרוח על הקיר בבית סבתא וסבא, עכשיו זה מגיע לרצפה. זהירות - יקר
עפים על השטיח

כשהטמפרטורות יורדות (אוטוטו), גובר הרצון לחמם כל חלק בגוף. פתאום העדר שטיח בסלון, במטבח או בחדרי הילדים הופך את הצעידה החשופה על הרצפה למשהו קר, זר ומנוכר. לא בכדי בחורף במיוחד עוטה הבית שטיחים, שהפכו כבר מזמן לא רק לפריט מחמם’ אלא לחלק עיצובי מאסט בכל בית שמחשיב את עצמו למעוצב. אלא שדווקא לנוכח כל עניין החימום הזה, הטרנד העכשווי שמגיע לארץ וכובש את חנויות העיצוב- שטיחי הויניל או הלינולאום הם הניגודיות המשולמת לפרוותי הרך, המחמם והמפנק.

תמונת כתבה
תמונת כתבה
תמונת כתבה
תמונת כתבה
תמונת כתבה

הכינו את הכיס

זוכרים את האריחים המצויירים של פעם? אלו שהייתם מוצאים בלב חדר האמבטיה של סבא וסבתא או להבדיל על גבי הטפט בחדר השינה? מהיום תוכלו למצוא אותם בדמות שטיחים. עשויים מלינולאום, או שטיחים עשויי ויניל, שהמרקם שלהם גם הוא מזכיר במשהו את הטפטים של פעם רק קצת יותר עבים (ממש רק קצת). בעיצובים העכשווים שלהם השטיחים האלו יעניקו לבית שלכם את הלוק האותנטי, מבלי שתאלצו לעבור שיפוץ בבית או להחליף ריצוף. גם מי שהוינטג' לא ממש מדבר אליו, בוודאי יידבק בגיאומטריה הצבעונית והממכרת של שטיחי הלינולאום ובערך האסתטי שלהם בבית. דווקא היום כשהמודרני כובש כל פינה, יש משהו במיוחד בשבירת הלוק הקר והחדשני הזה בשטיח שיכניס הביתה קצת מהאולדיס. שטיחים אלה מיוצרים במגוון גדלים וצורות, החל ממבנה ריבועי ועד לצורות מלבניות מאורכות, מה שמאפשר שילובם בחללים השונים של הבית, החל מהמבואה, למטבח, למקלחת ולאן שרק נרצה. מאחר שמדובר בשטיחים דמוי אריחים מצוירים, ניתן ליהנות מכל העולמות: מראה של רצפה מעוצבת ומושקעת, מבלי להתחייב לשיפוצים בעלויות מטורפות ומה שהופך אותו גם למודולרי וניתן להזיזו ממקום למקום בחלל הבית. ושלא נדבר על הקלות של הניקיון. לא עוד סיבים ארוכים ש'בולעים' בתוכם את כל הלכלוך שנופל למטה, אלא מתנקה בקלות, לא משאיר סיבים ושיערות. אז מה בעצם קצת פחות נעים בשטיחים האלו? המגע קר משהו, אחרי הכל חסר כאן הטאצ' הנעים, הרך והמפנק, זה כמו להלך על פיסת טפט. לא מחמם, לא סופג (במידה וחשבתם לשלב בחדר האמבטיה או במטבח) ולא פחות חשוב- המחיר. שטיחון בגודל 120 870 תמצאו במחיר של כ – 300 ₪. לא זול ביחס ל'דיקטיות', שלא משווה לשטיח הויניל את תחושת השטיח. ועדיין מה לא עושים היום בשם הטרנדיות.

טרנדים נוספים בעולם השטיחים העכשווי

הטרנד הטבעי: עשוי קש או סיבים טבעיים למיניהם. השטיחים הטבעיים מכניסים הביתה לא רק את הירוק, אלא גם את המראה הטבעי, נקי, מאופק ומעודן, שמשתלב נהדר גם עם החללים המעוצבים בצורה המודרנית ביותר. החיסרון: בדרך כלל לא נעימים למגע כף הרגל, לעיתים משאירים אחריהם סיבים או פירורים שמציקים ל'חולי הניקיון'. טרנד העור: למרות שחובבי החיות לא אוהבים אותם בלשון המעטה, שטיחים העשויים עור פרה ושאר עורות, עדיין מוצאים את מקומם גם כיום בראש רשימת השטיחים הטרנדיים. היתרון- נעימים למגע כף הרגל, נטולי פלומות, ואינם תופסים אבק. המינוס- עולים לא מעט ולא פשוטים לניקוי. טרנד צ'ל טקה: טרנד עתיק מודרני- שטיחי הטלאים, הנקראים במקור בפרסית צ'יל טקה. עשויים בדרך כלל מ- 40 חתיכות. השטיחים נארגים בשיטת הטלאי, עם חיבור איכותי בין עשרות ואף מאות פיסות של שטיחים עתיקים בני 70-150 שנה, שיוצרות מרקמים מרהיבים ונועזים והופכים את השטיח העתיק למודרני ועכשווי. היתרון- המגע נעים ומפנק. הלוק מהמם. החיסרון- מאחר ועשוי בדרך כלל עבודת יד, מדובר בשטיח יקר מאוד. גם במקרה הזה מומלץ להשאיר את הניקוי למומחים בתחום ולא לנסות לכבס... טרנד השטיח הגראפי: ואם שאלתם לאן נעלמו השטיחים של פעם, אלו עם השיערות, הנעימים למגע, אז זהו שהם ממש לא נעלמו, רק שהיום השטיחים האלו עוטים הדפסים גראפיים, בשם הטרנדיות. לרוב פסים או צורות אבסטרקטיות, הדפסי חיות ופרחים גדולים המזכירים 'גובלן' של פעם בצבעי הבורדו, אדום יין וירוקים. היתרון- נעימים מאוד למגע. ניתן לשאוב בקלות, משתלבים נהדר בבית ולא יקרים בטירוף. החיסרון- כל אחד יכול...

ככה תבחרו לכם שטיח

ישנם הרבה מיתוסים וטעויות בכל הקשור לשטיחים. להלן מספר טיפים חשובים שכדאי לדעת לפני שקונים שטיח: 1. הכי חשוב בקניית שטיח הוא בחירת טיבו. איכות השטיח היא פונקציה של סוג החומר (צמר, ניילון, חבל), רמת הצפיפות, טיב האריגה ואיכות הצבע. צמר הינו חומר הגלם הטוב ביותר והעמיד ביותר בשטיחים, צפיפות החוטים- ככל ששטיח צפוף יותר, ונמוך יותר הוא עמיד בפני שחיקה ולכלוך, ולכן חשוב מאוד לבדוק את צפיפות החוטים. ניתן לעשות זאת באמצעות מישוש ביד או בגב השטיח, ולראות את צפיפות הקשרים, ובמגע יד, להרגיש האם הקשרים חלקים וללא פגמים. 2. יש לדרוש תעודת אחריות מקורית שיש מאחוריה יצרן ידוע. 3. שטיחים מקיר לקיר, שטיחי לולאות, עמידים פחות, אבל יפים יותר ומומלצים לחדרי שינה. 4. חשוב לבדוק את מידת גמישות השטיח, שיהיה גמיש ולא קשה מדי. את זה אפשר לבדוק על ידי קיפול השטיח. אם הוא 'נשבר' לא כדאי לקנות אותו. 5. גם לשטיחים יש 'נשירה'- בתקופה הראשונה של השימוש בשטיח, קיימת תופעה של נשירת פלומה, הנשירה תיעלם עם הזמן. 6* היתרון בשטיח גדול הוא שהוא מכסה את כל איזור הישיבה ונותן הרגשת חמימות בסלון. 7* בחירת שטיח תעשה בהתאם לסגנון העיצוב בביתכם. בבית מודרני, מומלץ לשלב שטיחים צבעוניים. בבית כפרי, מומלץ לשלב שטיחים בצבעים פחות דומיננטיים: בז', אוף וויט, פסטלים. 8* בבחירת שטיח יש להתחשב באביזרים המשלימים בחלל: כריות, וילונות ספות. רצוי לא לשלב שטיחים בהירים כשהכל בהיר מסביב. 9* הטרנד העכשווי בקרב המעצבים והסטייליסטים הוא בשימוש שטיח כתחליף לתמונה על הקיר.

טיפול נעים

1. ניקוי השטיח- בשלב ראשון רצוי להבריש את השטיח מפעם לפעם במברשת יד או במטאטא קש, ורק לאחר זמן מה לעבור לשואב אבק חשמלי. בשטיחי אריגה, מומלץ להפוך את השטיח ליומיים שלושה ולדרוך עליו, על מנת שהחול שהצטבר ייפלט. מדי מספר חודשים חובה לשנות את כיוון השטיח כדי למנוע בלאי במקומות קבועים על פני השטיח. לאחר שטיפת הרצפה כדאי לחכות 3-4 שעות בטרם תניחו את השטיח. 2. אין להשתמש בחובט שטיחים ואין לנער את השטיח. 3. אין לקפל את השטיח, כדי לא ליצור סימני קיפול. לאחסון- יש לגלגל אותו בלבד. 4. אין לחשוף את השטיח לקרני השמש. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש