הקלה במס גם על הכנסה מפנסיה

מאת: או-מד מדיקל ● 13/1/2016 16:56 ● מה נשמע 426
לאחר מאבק עיקש שהוביל ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי בשלוש השנים האחרונות, אישרה ביום ראשון השבוע וועדת השרים לענייני חקיקה, את הצעת שר האוצר ורשות המיסים, לתקן את סעיף 11 לחוק אזור סחר חופשי אילת, כך שהזיכוי הניתן מכוחו, יינתן כנגד ההכנסה החייבת מיגיעה אישית של התושבים, ולא רק מהכנסתם מעבודה, מעסק או ממשלח יד. במילים אחרות- גם מי שיקבל הכנסה מקצבה, יהיה זכאי לזיכוי מהמס החל על הכנסתו
הקלה במס גם על הכנסה מפנסיה

בשורה גדולה לפנסיונרים האילתים בעקבות החלטת וועדת השרים לענייני חקיקה, להרחיב את הזכאות במסגרת היותה של אילת עיר אזור סחר חופשי, גם על קצבאות הפנסיה של תושבי אילת. כיום קובע הסעיף, כי מי שהיה במשך כל שנת המס תושב אילת, זכאי באותה שנה לזיכוי ממס בשיעור 10% מהכנסתו החייבת מיגיעה אישית, עד לסכום של 241,080 שקלים חדשים שנצמחה או שהופקה באזור אילת או באזור חבל אילות. בתיקון לחוק מוצע להשוות הטבה זו להטבה שמקבלים תושבי יישובים מוטבים אחרים, ולקבוע כי הזיכוי יינתן לתושבי אילת גם לגבי הכנסה מקצבה המשולמת על ידי מעביד לשעבר או על ידי קופת גמל לקצבה. תוקף ההטבה בהתאם לתיקון הסעיף לחוק אזור סחר חופשי אילת לאחר שיעבור בקריאה שלישית, יהיה מה – 1.1.2016.

"אין נרגש ממני להעניק את המתנה הזו לגמלאי אילת", אמר השבוע, בעקבות ההחלטה ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, ששם לו למטרה לשנות את פני הדברים וגם הצליח. "לקחתי את העניין כאחת המשימות החשובות למען גמלאי אילת, כדי לייצר סימטריה ביניהם לבין שאר תושבי העיר אילת. ההחלטה התאפשרה הודות לשיתוף פעולה עם הנהלת רשות המסים, משרד האוצר וחבר הכנסת גפני המשמש כיו"ר וועדת הכספים, שראו עמנו עין בעין את צדקתו של המאבק".

 

 

‏חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש