פינוי שדה דב: עיריית אילת עתרה לבג"צ

מאת: או-מד מדיקל ● 14/1/2016 08:40 ● ערב ערב 2741
דוברת העירייה: עיריית אילת עתרה בסוף השבוע האחרון, לבית המשפט העליון, כנגד ממשלת ישראל, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שר התחבורה, שר התיירות, שר הבריאות, רשות מקרקעי ישראל, רשות שדות התעופה, מנהלי 'הגוש הגדול' ועיריית ת"א-יפו וזאת על רקע הכוונה לפנות את 'שדה דב' - ללא הקמת חלופות אמיתיות ומידיות
פינוי שדה דב: עיריית אילת עתרה לבג''צ

העירייה טוענת בעתירתה, כי 'החלופות' אשר נבחנו עד עתה מהוות לא יותר מאוסף של פתרונות תיאורטיים, מסובכים, מסורבלים, חסרי כל ביסוס  תקציבי או תכנוני ומנותקים מלו"ז פינוי השדה. בעירייה טוענים כי על גורמי המקצוע להבין שאי אפשר לגרום את הנזק כעת ובשנים הבאות 'לשבור את הראש' איך לתקנו.

 

העירייה, המיוצגת על ידי עו"ד אלון גלרט וינקי פפר ממשרד 'מיתר ליקוורניק גבע לשם טל', טוענת כי פינוי 'שדה דב', ללא מתן חלופה ינתק את אילת ממרכזי הבריאות, החינוך והתעסוקה במרכז הארץ, זאת לצד פגיעה קשה בתיירות הפנים בישראל. על פי גורמי המקצוע, משך ההגעה ממרכז תל-אביב לאילת דרך נתב"ג, יוארך בשעתיים נוספות בכל כיוון, ביחס לטיסות היוצאות כיום מ'שדה דב', ובנוסף תצומצם באופן משמעותי תדירות הטיסות ממרכז הארץ לאילת.

 

בעתירה, מבקשת העירייה מבג"צ להורות לממשלה לדחות את מועד הפסקת הפעילות ב'שדה דב' עד לאחר סיום בניית התשתיות בנתב"ג, לקליטת הפעילות המתפנה מ'שדה דב', סיום הכנה ואישור תכניות מפורטות, שיאפשרו הוצאת היתרי בניה של אלפי יחידות דיור בשטח 'שדה דב'. בשלב ראשון מבקשת העיריה לדחות את הפינוי עד לחודש ינואר 2019, כך שמועד הפינוי האזרחי יוצמד למועד שקבעה הממשלה לפינוי התעופה הצבאית ב'שדה דב'.

 

ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי: "עיריית אילת רואה לנגד עיניה את ההשלכות הכלכליות, החברתיות והבריאותיות הכבדות שיחולו על תושביה אם יפונה כעת 'שדה דב'. כל עוד אין מענה אמיתי ויישומי בשטח והפתרונות המוצעים הם בגדר חלום של מישהו שאינו חי את המציאות, פינוי השדה ינתק את אילת מהמרכז. תושבי אילת אינם 'שפני ניסיונות'. ניתן להשאיר קו תעופה פנים ארצי מתל אביב ואליה. אנו דורשים מגורמי המקצוע לא לחפש 'חלופות' באמצעות להטוטים תכנוניים לא ישימים אלא שיקבעו כיעד לאומי את השארתו של קו תעופה פנים ארצי ולאור זאת יקבעו חלופות או פתרונות. מה שבטוח הוא שפינוי שדה דב כעת ללא חלופות יהווה  'בכייה לדורות'".

 

 

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש