מרכז נעם - מרכז משפחה

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 15/3/2017 16:42 ● ערב ערב 2802
לא רק כשכואב או כשיש בעיה ביני לבינה, ולא רק כשלא מסתדר לנו עם הילד... כמה טוב שאצלנו בעיר אילת יש למי לפנות ועם מי להתייעץ. מרכז 'נעם' נותן מענה בנושאי: זוגיות, משפחתיות, הורות, הדרכת חתנים וכלות, על ידי קליניקה לייעוץ זוגי במחיר מסובסד, סדנאות והרצאות במגוון נושאים כמו זוגיות והורות, על ידי מרצים מקצועיים, אנשי חינוך ואנשי מקצוע מכל רחבי הארץ ועוד, והכל תוך ליווי מקצועי של יועצים מוסמכים המבוסס על הגישה היהודית המסורתית על פי התורה
מרכז נעם - מרכז משפחה

מרכז נעם, על שום מה?
המרכז, שנוסד ממש לאחר מלחמת לבנון השנייה, הוקם על שם נעם מאירסון ז"ל הי"ד, תלמיד ירושלמי שלמד באילת בישיבת ההסדר 'איילת השחר' ונפל בעת מילוי תפקידו זמן קצר לפני שהיה אמור להינשא. לשם הנצחת זכרו, יזמו הוריו של נעם יחד עם הישיבה בה למד מרכז שבבסיסו מושתת על מתן מענה לחיי הזוגיות, ההורות והמשפחה. בתחילה הגיעו נציגי מכון 'נתיבות' לאילת, שהינו מכון להכשרת יועצים זוגיים, הסמיכו בעיר יועצים זוגיים, ומיד לאחר מכן נפתחה קליניקה מקצועית לייעוץ זוגי. ומאז הכל היסטוריה.

מי השותפים העושים במלאכה? אילו פעילויות קיימות במרכז?
"במהלך השנים לקח הגרעין התורני 'אל עמי' על עצמו את פיתוח המרכז לכיוונים שונים בנושאי המשפחה. המרכז פועל בשיתוף עם ארגון 'חיבורים' - המאגד מרכזי משפחות בארץ, ארגון מיסודו של 'בית מוריה' בבאר שבע, שאף אחראי על הכשרתי", מספרת מנהלת המרכז מזה ארבע שנים, לאה גוטמן. מינהל החינוך בעיריית אילת אף הוא נותן חסותו למרכז. לאה: "לדוגמה, קיים פרויקט 'במ"ה' שנכנס השנה ל- 20 גנים בעיר, פרויקט שמקנה הרצאות להורים בנושאי חינוך, הורות, ממש בתוך הגן, כאשר במקביל מתקיימת לילדים פעילות נהדרת: תיאטרון בובות, קוסם, בלונים וכו'". גופים נוספים שמתגייסים - הוועדה לקידום הילד המתבגר, מפלגת הצעירים. "ישנה גם סדנת חיזוק הזוגיות המתקיימת בשיתוף המתנ"ס, באגף הגיל הרך והמשפחה", מספרת לאה על שותפות נוספת עם החברה למתנ"סים. מרכז 'נעם' עובד גם עם מרכז 'יחדיו' - מרכז אמהות חד הוריות ומקיים עבורן סדנת הורות. וממש בימים אלה נפתחת סדנת הורות לקהל הרחב.

 

מתוך אירוע בנושא זוגיות של מרכז המשפחה בדצמבר האחרון - מופע 'רואים עין בעין' - נישואין, אהבה ומה שביניהם, עם עדן הראל ועודד מנשה. צילום : מאיר אוחיון

 

היכן מתקיימת הפעילות?
לאה: "הייעוצים הזוגיים והמשפחתיים מתקיימים בקליניקה שלנו. יתר הפעילות – ברחבי העיר: מתנ"סים, גנים, בית 'אל עמי' - בבית ספר 'אלון', ובכלל - במקומות של השותפים הנפלאים שלנו".

ספרי על היועצים שלכם?
"מדובר כאמור ביועצים מוסמכים מטעם מכון 'נתיבות' - מכון המתמחה בהכשרת יועצים זוגיים ומשפחתיים. בקליניקה באילת עובדים שני יועצים, גבר ואישה, אשר אינם עובדים בשעות מקבילות. יש לציין שהיועצים עוברים השתלמויות רבות, ופעם בשבועיים אף מגיעה יועצת ראשית חיצונית מהמרכז לשבת עם היועצים, לפקח, לעזור בבניית סדנאות ועוד, כך שהצוות עומד תחת פיקוח ובקרה תמידיים". 

מהי האג'נדה של המרכז?
המרכז הוקם לחיזוק התא המשפחתי באילת והעצמתו על פי ערכי היהדות, בנושאי זוגיות, אהבה, חינוך וקשר בין הורים וילדים, מתוך הבנה שיציבות הבית משמעותית ביותר לבריאות הנפשית של כל אחד מבני המשפחה. המרכז מנסה לתת כלים מתאימים לכל שלב בחיי המשפחה בין אם היא דתית, חילונית או מסורתית. "יש לציין", אומרת לאה, "שרוב הזוגות אצלנו אינם דתיים".

חזון?
לאה מסכמת: "להצליח לתת מענה לכמה שיותר תושבים בעיר בכל התחומים: הורות, זוגיות ועוד".


ליצירת קשר: לאה גוטמן - 086521783. כתובת הקליניקה: בניין 7020 (על הצומת של שד' ששת הימים עם רחוב לוס אנג'לס).


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש