ממצאי השיגור לחלל

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 27/4/2017 14:39 ● ערב ערב 2808
נבחרת משימת החלל העירונית של אילת, המונה 24 תלמידי כיתות ט' משלושת בתי הספר התיכוניים, ועוד כ - 15 תלמידים מהמועצה האזורית חבל אילות, חתמה ביום חמישי האחרון (20.4) חמישה חודשי מסע מרתקים, עם הצגת תחקיר שיגור הקפסולה המדעית ששיגרה הנבחרת בחודש שעבר מעל לשכבת האוזון ● בהצגת התחקיר שנערכה ב'אשכול פיס', בהשתתפות תלמידי הנבחרת והוריהם, נחשפו ממצאי השיגור, כולל צילומים נדירים של מפרץ אילת כפי שצולמו באמצעות הקפסולה
ממצאי השיגור לחלל

ב- 15 במרץ השנה, הגיעו חברי נבחרת משימת החלל של אילת להר יואש (סמוך לגבול מצרים), על מנת לבצע את שיגור הקפסולה באמצעות בלון חיזוי אוויר ענק, זאת במטרה לתעד את שכבות האטמוספרה והמרחב הגיאוגרפי הנפרש ממשולש הגבולות במפרץ אילת, ועד לדרום מזרח המדבר הירדני. משימת השיגור סיכמה למעשה חוויית חשיפה של חברי הנבחרת למגוון רחב של תחומי ידע ומחקר (גיאוגרפיה, טופוגרפיה, מטאורולוגיה, לימודי חלל, פיסיקה, מתמטיקה ועוד), ימי שיא שכללו חשיפה לטכנולוגיות צבאיות ומחקריות, וסביבת לימודים באווירה סמי-צבאית. 

 

ממצאים מרתקים


בתחקיר, שנערך השבוע באודיטוריום 'אשכול פיס', חשפו לראשונה חברי הנבחרת נתונים שכללו תיעוד וידאו ותמונות סטילס מרהיבים מהיעף של הקפסולה, ששיאו בגובה 21,189 מטרים מעל פני הים. "עם חציית שכבת האוזון, השמיים הופכים שחורים ושכבת האוזון נצפית בצבע כחלחל זוהר, באופן שדומה לתמונה הניבטת לאסטרונאוטים השוהים בתחנת החלל הבינלאומית", הסביר ציקי אבישר, מנכ״ל  ,young academyתושב העיר לשעבר, בוגר תיכון 'גולדווטר', שפיקד על משימת השיגור והוסיף, כי הקפסולה שהתה באוויר משך שעה ו-47 דקות, במהלכן שרדה משבי סילון בעוצמה של עד 307 קמ"ש, ובסך הכול גמעה מרחק של 166.1 ק"מ מנקודת השיגור. הקפסולה נחתה בדרום מזרח ירדן, 29 קילומטרים בלבד מהגבול עם סעודיה. "בפרספקטיבה ארצית אפשר וראוי לומר כבר עתה, כי תלמידי אילת שהשתתפו בתכנית הפגינו יכולות גבוהות. ביניהם, שקטים ונחבאים אל הכלים בשיעורים הראשונים, שהפכו בהמשך מובילים ובטוחים בעצמם", חתם ציקי.
"מעבר לחוויה המשמעותית והמרגשת של השיגור, למדו התלמידים על אקלים ומזג האוויר, על הגיאוגרפיה של האזור והפיסיקה של כל המהלך, על בטיחות  ועל אסטרונומיה  ועוד, ובעיקר על עבודת צוות", אמר ד"ר דרורי גניאל, ראש מינהל שח"ק בעירייה והדגיש, כי מדובר בתוכנית לימודים תוספתית כחלק מקידום המקצועות המדעיים והטכנולוגיים והתלמידים משתתפים בה מרצונם החופשי. 

אוריאל רוזן, רכז התכנית ״עיר שוחרת חלל״ באילת ועינת אברהם רכזת התכנית במועצה האזורית חבל אילות ציינו, כי בתכנית שולבו מרצים מובילים באקדמיה ומיטב המורים מאילת ואילות. חלק מההרצאות היו פתוחות לקהילה. במהלך הלימודים, נערכו מספר ימי שיא שכללו ביקורים בתעשייה האווירית, מוזיאון חיל האוויר, פארק קראסו למדע, אוניברסיטת בן גוריון ומרכז אילן רמון. 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש