טיילת מחודשת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 18/7/2018 08:15 ● מה נשמע 557
ציורי רצפה, ערוגות גינון המייצרות מקומות ישיבה מוצלים, רחבת צ'ילאאוט, בר טבעי צופה לים, תאורה דקורטיבית וחזית אחידה לעסקים, כך נראית טיילת אילת המחודשת המציעה כיום מרחב ציבורי מארח ומטופח לרבבות התיירים והמבקרים הפוקדים את החוף הצפוני ● בקרוב יתווספו למקום שירותים אוטומטיים נשטפים, אשפתונים סולאריים כמו גם פיתוח מוקדים ציבוריים נוספים
טיילת מחודשת

לצד עבודות בחוף הדרומי, הכוללות הכשרת רצועות חוף פנויות ומוצלות, שדרוג טיילת המזח הדרומי והכשרת מתחם החניה במקום, הסתיימו לאחרונה גם עבודות לשדרוג הטיילת הצפונית כחלק מהתוכנית הכוללת לפיתוח רצועת החוף מטאבה לעקבה. את שדרוג הטיילת במימון משרד התיירות ועיריית אילת, מלווה ומנהל מהנדס העיר, בתכנון אדריכלי של משרד מייזליץ כסיף ובביצוע החברה הכלכלית לאילת (חכ"א).
העבודות לאורך הטיילת הצפונית, ממרכז פנינת אילת ועד לבית הגשר, כללו טיפול בריצוף הקיים, תוך שילוב אמנות רחוב   (street art) והחלפת אבני הריצוף האדומות באבנים שחורות, וכן טיפול בטריבונות הקיימות על ידי שיקום בטונים וצביעה בצבע פוליאריטני, כולל הפיכת המעקה הפונה לכיוון הים, לבר ישיבה ציבורי באמצעות תוספת משטח בר וכסאות בר קבועים. עוד כללו העבודות שדרוג הערוגות הקיימות יל ידי חיפוי איפאה, שתילת צמחייה ותאורה היקפית. הנטיעות בוצעו בליווי הגן הבוטני אילת, על מנת לייצר מרחב ציבורי בעל אופי מקומי. גם גג המבנה של השירותים הציבוריים, סמוך לחוף ה'ניין ביץ'' עבר שדרוג כולל טיפול בדפנות המבנה כלפי הטיילת, הסרת המעקות הזמניים ע"י יצירת מפלסים תקניים ושתילת צמחים מהירי גדילה אשר יכסו את הגג וישתפלו ממנו. עוד סמוך למבנה ה'ניין ביץ'' הוכשרה רחבת צ'ילאאוט ציבורית, הכוללת יצירת טופוגרפיה מגוננת ושתילת דקלים צפופה אשר תצל על המתחם ותאפשר תליית ערסלים ביניהם. עוד כחלק מהעבודות נעשה שימוש בתשתית הפרגולה הקיימת לטובת צמחייה מטפסת ויצירת רחבה מוצללת. לצד אלה שודרגו, הוחלפו ונוספו פריטי ריהוט רחוב כולל ספסלים ואשפתונים, נוספו מקורות צל, ניטעו דקלים וחופו קירות בצמחייה מטפסת וצמחים משתפלים. בנוסף, שודרגה ושופרה התאורה הקיימת על פי תכנית יועץ תאורה כולל תוספת תאורה דקורטיבית המשתלבת בצמחייה, בשמשיות, בטריבונות וברחבות. גם סוכות המציל בחופי הטיילת עברו שיפוץ כולל הסתרת תשתיות, הסרת שילוט, שיפוץ גדרות וצביעת הסוכות. עוד בוצעו לאורך הטיילת עבודות גינון וצמחיה ייחודיות כולל מספר רב של ערוגות ונטיעות שיוצרות חזות ייחודית ומוסיפות מרחבי צל ומרגוע מול הים. עבודות הצביעה של אמן ה״סטריט ארט״ - עירא דיין הפיחו רוח חדשה על הריצוף הישן, תוך יצירת שפה ייחודית למרחב. כחלק מההתחדשות הוסרו מפגעים ישנים, הוסדרו פתרונות לתשתיות הדרושות, בוצעו עבודות תאורה ייחודיות והוכנו חוברות הנחיות חדשות לעיצוב השילוט וחידוש החזיתות לכל המבנים על מנת לחדש את פני העסקים והחנויות ליצירת חזות מטופחת ומזמינה לכל אורך הטיילת. 

 

 

כזכור, גם בטקס הוקרה ל -70 שנות חינוך, שנערך לאחרונה במעמד נשיא המדינה ושר החינוך, הוענקו פרסי הוקרה ל-70 נשות ואנשי חינוך מצטיינים, ול-70 תלמידות ותלמידים מצטיינים, מכל רחבי הארץ, מתוכם שלושה מאילת, מורה, גננת ותלמיד. במסגרת המפגש האחרון שנערך בבית הנשיא, שוחחו בני הנוער עם קצינים צעירים מתחומים שונים בצבא, שסיפרו להם על שירותם הצבאי, ולאחר מכן נפגשו עם נשיא המדינה והרמטכ״ל לשיחה. בני הנוער שהשתתפו במפגש הגיעו ממגוון רחב של תחומים, בהם מתנדבים ופעילים חברתיים, פעילים בתנועות הנוער השונות, מתנדבי שנת שירות, בני נוער מתחום היזמות והבידור. "בני נוער צעירים ויקרים, אתם יושבים עם רמטכ"ל צבא העם ועם נשיא המדינה אבל אנחנו, הרמטכ"ל ואני, יושבים יחד עם מנהיגי העתיד", אמר הנשיא לבני הנוער בתחילת המפגש והוסיף: "אנחנו יושבים עם מי שעתידה או עתיד להיות חבר כנסת, חבר בממשלה, יושב ראש כנסת, נשיא מדינה, או בין המפקדים של צה"ל. אחד מכם או אפילו אחת מכן אם מאוד תרצה, יכולים להיות רמטכ"לי צה"ל. אנחנו חושבים שהמפגש הזה מאוד חשוב, ומקדמים אתכם בברכה – אתם אינכם רק דור העתיד, אלא מנהיגי דור העתיד. ברוכים הבאים".
 הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אינזקוט ברך את הצעירים ואמר: "אני מברך אתכם על מה שאתם עושים ומה שהביא אתכם לפה. אני מאמין שאתם המנהיגים העתידיים, אתם אלה שתובילו את מדינת ישראל בעשרות השנים הקרובות. כל אחד מכם שיכוון הכי גבוה שהוא יכול, ראו את השירות הצבאי כזכות למרות שהוא חובה ועשו את המקסימום".
במהלך המפגש נשאל הנשיא על משמעות צה"ל כצבא העם בתקופתנו והשיב: "החיילים שלנו הם אנחנו, ולאחר שאנחנו בגרנו – בנינו, נכדינו וניננו. אנחנו מגנים על בתינו, על משפחתנו, על יכולתנו לחיות כעם חופשי בארצו. אלה הם דברים שמייחדים אותנו מאחרים והביאו למצב שבו בשבעים שנה הצלחנו ליצור דבר שהוא פלא בעולם כולו. רק מתוך כך שאנחנו מקיימים את צה"ל כצבא העם – לא כתפארת המליצה, לא כאמירה אלא הלכה למעשה".


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש