מפתחים רובעים למגורים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 20/12/2018 22:31 ● מה נשמע 579
שר הבינוי והשיכון - חה"כ יואב גלנט ביקר בשבוע שעבר באילת ● במסגרת ביקורו נפגש השר עם ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי וסגנו וממלא מקומו – אלי לנקרי וסייר ביחד עם הנהלת החברה הכלכלית לאילת כחברה המפתחת ברובעים 2,11 בשחמון ● על רקע החלטת הממשלה בהובלת השר, לפיה אילת תוגדר כאזור עדיפות לאומית לעניין מתן הטבות בתחום הבינוי והשיכון, התחייב השר בפני ראש העירייה, כי אילת תהיה בסדר עדיפות גבוה גם בכל הנוגע להתחדשות עירונית
מפתחים רובעים למגורים
אין טוב ממראה עיניים. סיור עם השר ברובעים החדשים

כחלק מהסכם הגג לפיתוח העיר אילת מבצעת בעת הזו החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) עבודות לפיתוח שני רובעים בשכונת השחמון. במסגרת הביקור, סייר השר גלנט ביחד עם ראש העירייה והנהלת החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) בשני הרובעים וברך על קצב ההתקדמות. 
ברובע 2 הצופה לים מתוכננות 459 יחידות דיור. השכונה משתרעת על שטח שבין נחל שחמון בצפון לרובע 6 בדרום, עם חזית רחבה לים. הבינוי בשכונה תוכנן תוך התחשבות בטופוגרפיה המיוחדת של השכונה בתוכה, שתי ודיות עמוקות החודרות לעומק השטח וביניהן שלוש שלוחות. שטח הוודיות ישמש כפארק המשתפל לעבר חוף הים (חוף הדקל וחוף החשמל). הבינוי שבעיקרו בתים דו קומתיים מלווה את מתאר השטח. בחלקו הדרומי של הפרויקט שווקו ארבעה מגרשים לבנייה רוויה. כיום הושלמו כ 85% מעבודות העפר בפרויקט, ועד סוף החודש יחלו בעבודות הנחת תשתיות ביוב. עד סוף שנת 2019 יושלמו כל העבודות בפרויקט כולל הנחת תשתיות וסלילת שכבת אספלט ראשונה וכלל המגרשים יימסרו ליזמים אשר יזכו במכרז ויחלו בבניית הבתים. לאחר השלמת 80% מאכלוס רובע 2 (על פי הערכה בתחילת שנת 2022) יחל פרויקט השלמות פיתוח ובו יבוצעו עבודות ריצופים, בניית שטחים ציבוריים פתוחים, השלמות שכבות אספלט סופיות.

 


גם ברובע 11 מתבצעות עבודות עפר, פינוי פסולת והכשרת הקרקע. גם פרויקט זה מנוהל על ידי חכ"א באמצעות חברת א .א הנדסה - אינג' גיל שמגר ובפיקוח מלא של המשרד להגנת הסביבה והיחידה הסביבתית אילת כולל מעבדה מאשרת. הפרויקט מבוצע תחת הקפדה מרבית על מניעת מטרדי אבק ובסיומו יהיו כל הקרקעות במתחם נקיות מכל פסולת או זיהום קרקע. שלב עבודות העפר ופינוי הפסולת עתיד להסתיים במחצית שנת 2019.    


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש