עיריית אילת אכפה בטיילת כנגד קולעות צמות, בעל סוס והימורים

מאת: רותם נועם ● 29/6/2023 17:53 ● ערב ערב 3126
עיריית אילת מתגברת בימים אלה את הפיקוח והאכיפה באזור התיירות של אילת והוציאה צו הפסקה מינהלי לפעילות של רכיבת סוסים, חילוט ציוד של קולעות צמות והגשת כתבי אישום כנגד רוכלים העוסקים בהימורים בטיילת ● ביום ד' נעצר בעל הסוס שוב לאחר שנטען כי המשיך להפעיל את עסקו בטיילת ● בעל הסוס: ''אמשיך להגיע עם הסוס שלי כאות מחאה”
עיריית אילת אכפה בטיילת כנגד  קולעות צמות, בעל סוס והימורים
הולך ראש בראש מול העירייה. טל והבה, הסוס וניידות המשטרה
תגיות:

אחד מיעדי האכיפה לשנת 2023 כפי שהגדיר אותם ראש העירייה – אלי לנקרי הם פעילות בלתי חוקית בטיילת לצד אכיפה כנגד עבירות רעש בווילות עסקיות, חניות לילה ועוד. במסגרת זו פועלות יחידות האכיפה במינהל תפו"ח בעירייה, סיירת תיירות וסל"ה – סיירת למען התושב בשיתוף השיטור העירוני ומשטרת מרחב אילת, על מנת למגר תופעות אלה באכיפה שוטפת ובמבצעים יזומים. "נמשיך לאכוף את החוק והדין ונפעל בנחישות וללא פשרות לשמור על הסדר הציבורי בטיילת ובכל מקום אחר בעיר, כולל שמירה על השקט בשכונות ולא נאפשר פגיעה באיכות חיי התושבים" אמר ראש העירייה ושיבח את הפעילות הנחרצת של סיירת התיירות בעירייה, השיטור העירוני, שוטרי משטרת המרחב ושיתוף הפעולה המצוין ביניהם.

 

פקחי העירייה מבצעים אכיפה לקולעות צמות בטיילת

 

קדמו לפעולות אלה התראות וקנסות, שניתנו לכל מי שמקיים פעילות בלתי חוקית בטיילת. מפעילי הסוסים שמציעים רכיבה על סוסים בטיילת, קיבלו קנסות בגין פעילות ללא היתר ובניגוד לחוק וגם התראה מהווטרינר העירוני בעירייה בגין הפרת חוק עזר לאילת (החזקת בעלי חיים) התשס"ז – 2007 וגם בגין מצבם הפיזי של הסוסים. חרף כל אלה נמשכה הפעילות ובשבוע שעבר חתם ראש העירייה על צו הפסקה מינהלי מתוקף סמכותו בחוק רישוי עסקים התשכ"ח 1968. בהתאם לצו, נאסרה על המפעיל לקיים את הפעילות בטיילת שהתבצעה כאמור ללא רישיון / היתר לניהול עסק תוך גרימת סיכון הציבור מעצם התנהלותו בניגוד לדין. במקביל הוגש כתב אישום מתוקף חוק שמירת הניקיון כנגד בעל עסק שהדביק מודעות פרסום על מאות עמודים וריהוט רחוב. גם לגבי קולעות הצמות, מתקיימת פעילות אכיפה ממושכת, ברובן מוגדרות כמהגרות עבודה הפועלות בטיילת ללא כל אישור תוך חסימת מעברים והפרת הסדר הציבורי. לצד מתן קנסות וחילוט ציוד על יד סיירת תיירות בעירייה, נוקטת העירייה בהליכים משפטיים לאחר זיהוי שלהם על ידי משטרת מרחב אילת. גם כנגד רוכלים העוסקים בהימורים בטיילת על ידי משחקי כוסות, נוקטת העירייה בהליכים משפטיים לצד מתן קנסות. אחד מהרוכלים צבר קנסות של מעל 70,000 ₪ ותבוצע מולו אכיפה מינהלית. פעילות זו מקבלת משנה תוקף בימי הקיץ בהם אילת תהיה מלאה בנופשים והטיילת עצמה תהיה כמידי שנה הומה אדם. 

 

טל והבה בעל הסוסים: "אנחנו לא בדיקטטורה"


בפוסט שפרסם בעקבות הודעת דוברת העירייה, פרסם טל והבה, בעליו של הסוס, פוסט ובו הוא מכחיש כי הפעיל מסחר על הטיילת: "מידי יום בחודש האחרון אנחנו יוצאים לרכב על סוסים אני וחברים בכל מקום אשר נרצה לרכב יחד עם הסוסים כל עוד אנחנו לא עוברים על החוק וכפופים לחוק אנחנו יוצאים לרכיבה ואז עוצרים ברחבה ממול מלכת שבא (רחבת הלונה פארק ) הישנה עוצרים יושבים שעה שותים ונהנים מהנוף היפה של העיר שלנו אבל בעיר שלנו יש ראש עיר אחד שחושב שמותר לו לעשות מה שבא לו והחליט שאם אנשים באים לבקש תמונה עם הסוס או סיבוב על הסוס (כמובן שבחיים לא לקחתי כסף או פרסמתי משהו שקשור לאחד מהעסקים שלי!!! שהסברתי לפקחים אמרו לי הוראה מלמעלה מצחיק נכון אחרי כמה פעמים שאמרו הוראה מלמעלה התחילו הדוחות ודוחות על רוכלות ועסק ללא רישיון...אני פונה לתושבים היקרים שלנו כל מי שאוהב סוסים בא לו ללטף או להצטלם מידי ערב אני יהיה ברחבה הזאת עם הסוס האישי שלי מחאה על ההחלטה של ראש העיר מר אלי לנקרי שאוסר לנו לרכב על סוסים!!תנו לרכב בשקט חברים...היום זה אני והסוס מחר זה אתם עם הכלב אנחנו לא בדיקטטורה". לערב ערב אמר והבה כי מצב הסוסים מעולה והם מחוסנים ומטופלים תחת השגחת הווטרינר של חבל אילות, שם רשום עסקו.

ביום ד' השבוע נעצר והבה שוב כאשר שהה בטיילת, בכתב המעצר נכתב כי המשיך להפעיל עסק להשכרת סוסים בטיילת וכי התנגד לעיכובו. טל מצדו טוען כי היה ללא הסוס וכי שהה בטיילת למטרות חברתיות אישיות. עוד הוא טוען כי הושאר בתחנה לאורך כל הלילה עד לשעות הבוקר, אז הובא בפני שופטת ביהמ"ש השלום ליאורה אדלשטיין. במשטרה טענו מנגד כי והבה יכול היה להשתחרר לו רק היה מסכים לתנאי ההרחקה מהטיילת ולמחרת יכול היה להגיש ערעור על ההחלטה, אך הוא סירב ודרש להיעצר ולהיות מובא בפני שופט. והבה הסביר ל'ערב ערב', כי דרישת המשטרה היתה הכי יסכים להרחקה של 90 יום מהטיילת ולכך סירב. בסופו של דבר הוא הורחק ל-13 יום מהטיילת. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש