החל מהעונה הבאה - שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בכדורגל

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 29/6/2023 18:48 ● ערב ערב 3126
רגע לפני סיום העונה, קיימה עמותת בני אילת בכדורגל מפגש חשיפה לילדים עם צרכים מיוחדים ● המטרה- לשלב כבד בעונה הקרובה את הילדים המיוחדים בקבוצה רגילה ● ''זה היה מרגש ברמות'', מסכם רענן גולדברג, מנכ''ל קבוצת הבוגרים שמוביל במועדון את המהלך ● ''אין לנו ספק שצעד כזה יתרום הן לילדים עם הצרכים המויחדים והן לילדים בקבוצה הרגילה”
החל מהעונה הבאה - שילוב ילדים  עם צרכים מיוחדים בכדורגל
עשרה ילדים מיוחדים עולים על המגרש

לפני כחצי שנה הצטרפה אגודה בני אילת בכדורגל ליוזמת עמותת 'ערכים בספורט', שבמסגרת התוכנית 'מגרש ביתי' בשיתוף התאחדות הכדורגל ובית הנשיא, מקדמת שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בפעילות הרגילה. יחד עם עמותת ספיישל אולימפיקס שמקדמת את פעילות הילדים עם הצרכים המיוחדים בענפי הספורט השנוים, עבר רענן גולדב רג, מנכ"ל קבוצת הבוגרים של בני אילת השתלמות חשובה, בסיומה, הוחלט במועדון האילתי למשש את הדופק ולבדוק האם יש רצון ויתכנות לשלב כבר בעונה הקרובה ילדים עם צרכים מיוחדים בקבוצה רגילה. לצד איסוף שמות והגעה לצעירים עם מוגבלויות שרוצים לקחת חלק בכדורגל, עברה גם קבוצת ילדים ב', בניצוחו של המאמן שבתאי טסל, הכנה לקראת הצירוף. "הכוונה היא שבשנה הפעילות הבאה, כשקבוצת הילדים תעלה לקבוצת ילדים א', ישולבו בה הילדים עם הצרכים המיוחדים", מסביר מנכ"ל הבוגרים רענן גולדברג. "הכוונה היא שקבוצת ילדים א' שאמורה להתאמן בעונה הבאה 4 אימונים בשבוע, תקיים 3 אימונים רגילים בעצימות גבוהה ואימון אחד בו ישלבו איתם הילדים עם הצרכים המיוחדים. בראייה קדימה, הכוונה היא שאם יהיה לצעד כזה ביקוש, בעוד שנתיים- שלוש, תפתח במועדון קבוצה שתהיה מורכבת כולה רק מילדים עם צרכים מיוחדים. דבר שקיים כבר במועדונים גדולים בארץ ואגב כך, מתקיימים כמה פעמים בשנה טורנירים עבור הקבוצות המיוחדות האלו".
קבוצת הילדים וגם המאמן טסל, שאמורים לקלוט בעונה הבאה את הילדים עם הצרכים המיוחדים כבר עברו כבר במהלך העונה הנוכחית הכשרה מתאימה, ועכשיו הם נרגשים ומצפים למפגשים המעניינים. "בין השאר, הם חוו איך זה להרגיש כילד עם מוגבלות על המגרש", אומר גולדברג. ועד שזה יקרה, לאחרונה התקיים על מגרש הכדורגל אירוע חשיפה של התוכנית לילדים עם הצרכים המיוחדים. "לא פשוט היה להגיע לילדים הפוטנציאליים", אומר גולדברג. "בסופו של דבר עם עזרה מצד הגורמים שעוסקים בנושא ביום יום, הגיעו למפגש 10 ילדים מהם 9 בנים ובת אחת בגילאי 10-14. צעיר בן 18 שהגיע גם הוא למפגש, השתלב בעזרה לצד המאמן. "זה היה מרגש ברמות", מסכם גודלברג את המפגש ומבהיר כי קבוצה משולבת כזו תתרום רבות לא רק לילדים עם הצרכים המיוחדים, שיוכלו להינות באימונים, אלא גם לילדים בקבוצה הרגילה שילמדו לקבל את השונה. "יש לגמרי למה לצפות. אנחנו כעמותה גאים מאוד על שאנחנו הולכים המהלך הזה". אם יש צעירים עם מוגבלות שמבקשים לשחק כדורגל ולא הגיעו ליום החשיפה, הם מוזמנים ליצור קשר עם אגודת בני אילת בכדורגל.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש