תקליט השדרים של ג'קי שושן חזר הביתה

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: יהודה בן יתח ● 29/6/2023 18:41 ● ערב ערב 3126
לאחר חיפושים קדחתניים ולאחר משא ומתן קשוח, הושב לאחרונה תקליט השדרים של הזמר האילתי ג'קי שושן ז''ל הביתה ●● מאחורי המשא ומתן שהפך לרגע לתהליך ''שחרור שבויים'' - דיג'י ישראל אליאס, שלא הסכים לוותר ● תקליט השדרים עם השיר שהפך ללהיט - ''בא לי טאבה'', אותו כתב, הלחין ושר שושן עוד בימי חוף רפי נלסון בשנות ה- 80, ימצא את מקומו בכבוד באולפן ההקלטות שמקים בימים אלו בביתו יוני, בנו של ג'קי כחדר הנצחה לאביו ● ''זו סגירת מעגל מטורפת עבור המשפחה'', מסכם השבוע יוני את המבצע
תקליט השדרים  של ג'קי שושן  חזר הביתה
''אבא שלח לנו את המתנה הזו וזה לגמרי מצמרר''. ג'קי שושן

במשך שנים ניסה הזמר האילתי האהוב ג'קי שושן למצוא את תקליט השדרים של השיר "בא לי טאבה" אותו כתב, הלחין וגם שר בשנות ה– 80, בימים בהם היה זמר הבית בחוף של רפי נלסון. וזה לא היה סתם עוד שיר, אלא אחד השירים שהפכו ללהיט באותם הימים. תקליט השדרים המדובר שהופץ בכמות קטנה ומוגבלת ועליו היה השיר האחד והיחיד שהועבר להשמעה ברדיו, נעלם במרוצת השנים. אפילו ג'קי עצמו לא הצליח למצוא אותו בביתו והסברה גורסת כי במהלך שיפוץ רציני שעבר ביתו של שושן, נזרק התקליט שלא בכוונה. כך או כך, במשך שנים ניסה ג'קי למצוא את תקליט השדרים המדובר אך ללא הצלחה.
לפני כשנה וחצי נפטר שושן ובנו יוני, שמקים בימים אלו בביתו הפרטי אולפן הקלטות שיוקדש לזכר אביו, החליט שהגיע הזמן לעשות מאמץ עילאי נוסף ולנסות עכשיו, עוד יותר מתמיד, למצוא את תקליט השדרים של אבא, על מנת שימצא את מקומו באולפן ההקלטות החדש. חשב וגם הטיל את המשימה על דיגי' ישראל, הלא הוא ישראל אליאס, לא רק כי הוא קרוב משפחה יקר (ישראל היה נשוי לבתו של ג'קי) "אלא בעיקר כי הוא ידוע בקשריו בעולם המוסיקה ובעל יכולת להגיע לאספנים בתחום", מסביר השבוע יוני שושן.

 

תקליט השדרים חוזר הביתה

 

מה שנעלם לא חוזר בקלות


ישראל הופתע לקבל את המשימה שהונחתה עליו ככה פתאום ביום בהיר. "לא היה לי אפילו קצה חוט ושום מושג איפה אני יכול למצוא את התקליט הזה", מספר השבוע ישראל, שידע שג'קי בעצמו, עוד בחייו, ניסה להשיג את תקליט השדרים ולא הצליח. "כל החברים שניגנו איתו במרוצת השנים עשו הכל כדי לנסות לאתר את התקליט ולא הצליחו", מספר ישראל שניצל את קשריו בתחנות רדיו שונות אליהן הוא מקושר, אבל לא הצליח. באחת מחנויות המוסיקה אליהן הגיע קישרו אותו לאספן שטען שיש לו את התקליט המבוקש, אבל מהר מאוד הרגיש ישראל שבלי צילום של התקליט, יתכן ואין אמת בדבר. כך או כך, ישראל, בעידודו הנמרץ של יוני, לא הרים ידיים והמשיך לחפש את התקליט הנעלם, בעיקר בקרב אספנים למיניהם. "ככה עד שהגעתי לאספן אחר מירושלים שטען שיש לו את התקליט, והפעם גם מיהר לצרף תמונה".
ההתרגשות בקרב המשפחה עלתה עכשיו שלב, למרות הניסיון לשדר קור רוח לאספן. לכולם מסביב היה ברור שעכשיו יתפתח כאן משא ומתן קשוח בדרך להשגת התקליט המיוחל. "בשלב מסוים הוא הבין שבשבילנו התקליט הזה מאוד חשוב", מספר יוני, "אלא שאם חשבנו שהוא יגלה איזו אמפטיה ויתחשב במצב, ההיפך היה הנכון, והאספן שמולנו התנהל בקור רוח כשהוא חדור מטרה להוציא מאיתנו כמה שיותר, כטיבם של אספנים", הוא מספר בחצי חיוך וישראל מוסיף: "ייאמר לזכותו שהוא באמת אוהב את השיר הזה ומת על הקול של ג'קי, ואז התברר שיש לו גם קליפ של השיר אותו הוא הסכים להעביר לנו בחינם. אבל על התקליט הוא לא הסכים לוותר".

 

סגירת מעגל


אחרי נתק של שבועיים כשישראל וגם יוני כססו ציפורניים ולא ידעו איך להצליח לקדם את המו"מ, חזר אליהם האספן וביקש להבין איזה תקליטים נדירים יש להם להציע לו. "היה לנו ברור שמדובר כאן באספן קשוח שלא התרגש מהניסיון שלנו לדבר אל לבו", מספר ישראל. עכשיו התחילו השניים לשלוח לאספן הקשוח צילומים של תקליטים נדירים וישנים מיוחדים. יוני נזכר כי לאביו היה ארגז סגור מלא בתקליטים ישנים, ארגז שהוא אפילו לא פתח. "זה הרגיש בשלב מסויים כמו משא ומתן לשחרור שבויים", צוחק ישראל. "אנחנו מעבירים לו צילומים של תקליטים והוא מסנן, ופתאום יש עסקה ואז אין עסקה ואנחנו מנסים לשלוף את הקלף המנצח, לא פשוט". ככה נמשך התהליך כמה שבועות, עד שלבסוף האספן התרצה והסכים לעסקה.
ביום שישי האחרון הגיע תקליט השדרים המדובר לאילת על ידי בנו של האספן שגם לקח עבור אביו את התקליטים החליפיים היקרים שהוצעו לו בתמורה. ישראל שעבד קשה בדרך לעמידה ביעד שנקבע לו, העניק את התקליט בצורה רשמית לנעמי הנרגשת, אלמנתו של ג'קי. כשבסופו של יום, אמור התקליט הנדיר להגיע לאולפן ההקלטות של הבן יוני, חדר שיהיה גם חדר הנצחה לאביו המוסיקאי. "זה היה הרי לא הגיוני שיהיה לי חדר הנצחה לאבא שלא יהיה בו את התקליט שהוא כל כך רצה וחיפש", אומר יוני, שסימן וי גדול על ההצלחה אותה הוא זוקף לנחישותו ועקשנותו של ישראל. 

 

השיר הפך ללהיט. ג'קי שושן בימים הטובים


עבור יוני התקליט הזה שחזר עכשיו הביתה הוא בעיקר סגירת מעגל. "אבא הפך כל אבן כדי למצוא את התקליט ולא הצליח והנה כמעט שנתיים למותו, זה קורה והתקליט כמעט משום מקום חוזר הביתה. אבא שלח לנו את המתנה הזו וזה לגמרי מצמרר. זו סגירת מעגל מטורפת", הוא אומר.
אחרי שהוכיחו ששיתוף הפעולה שלהם בחיפוש אחרי התקליט הצליח, לא פוסלים עכשיו יוני וישראל את האפשרות לחדש את הלהיט. אחרי הכל  אולפן הקלטות מקצועי יש, יש את התקליט המקורי, יש דיג'י, יש מוסיקאי, ולכו תדעו מה יוליד ביום מו הימים החיבור הקשוח הזה.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש