בית ספר ''אורים'' לחינוך מיוחד מתחדש בכיתת דמיון מיוחדת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 8/9/2023 11:00 ● ערב ערב 3136
מערכת החינוך של אילת המקדמת חדשנות פדגוגית, מתחדשת בכיתת דמיון נוספת בבית ספר ''אורים'' לחינוך מיוחד. הכיתה מאפשרת חקר ולמידה בסביבה אינטראקטיבית במסגרתה הופכים קירות ורצפת הכיתה לחלל תלת ממדי. מעבדת הדמיון המציגה 700 סביבות מציאות מדומה אינטראקטיבית, תאפשר לתלמידים לגלות עולמות חדשים ומרגשים. זו כיתת דמיון שניה שהוקמה באילת על ידי קרן אתנה במימון מפעל הפיס ועיריית אילת. הראשונה הוקמה בשנה שעברה בבית ספר ''יעלים'' והשאיפה היא למקם כיתה כזו בכל בתי הספר.
בית ספר ''אורים'' לחינוך מיוחד מתחדש בכיתת דמיון מיוחדת
תגיות:

מעבדת הדמיון נחנכה השבוע (א') בהתרגשות רבה, במעמד ראש העירייה - אלי לנקרי, מייסד ונשיא קרן אתנה - אורי בן ארי, המשנה למנכ"ל וראש מינהל שח"ק - ד"ר דרורי גניאל, מנהלת אגף החינוך - מירי קופיטו ובהשתתפות מנהלות בתי ספר היסודיים. בתחילת הטקס, קבע הרב אייזנבך מזוזה וגם תקע בשופר ברוח ימי התשובה, לברכה והצלחה. 

במעמד הטקס ציין ראש העירייה, כי השדרה בה ממוקם בית ספר "אורים" לאורך רחוב חטיבת הנגב תהפוך לשדרה מיוחדת, שתוקדש כולה לא.נשים וילדים עם מוגבלות עם בניית מרכז סיעודי טיפולי, בריכה טיפולית ופארק נגיש הנבנה בימים אלה במורד הרחוב. עוד אמר ראש העירייה, כי הכשרת כיתת דמיון נוספת באילת מתיישבת עם דירוג העיר אילת במקום השני בארץ במדד ערים חכמות וכעיר שנבחרה על ידי האיחוד האירופי כאחת מ -112 ערים בעולם שיהפכו לערים חכמות וירוקות ומאופסות פליטות פחמן. "נמשיך לחזק את אילת כעיר חכמה ואת מערכת החינוך כמערכת חכמה ומעצימה וכעיר הדואגת לאוכלוסייה עם מוגבלות" אמר ראש העירייה וברך את אורי בן ארי על השותפות רבת השנים וכן את הצוותים החינוכיים. 

 

כיתת הדמיוון מאפשרת לחקור מעל 700 סביבות מציאות מדומה

 

לברכות הצטרפו גם ד"ר דרורי גניאל - ראש מינהל שח"ק בעירייה, שהחל את השותפות עם קרן אתנה לפני יותר מעשור ובמסגרתה קיבלו מורי בתי ספר היסודיים והעל יסודיים מחשב נייד. בהמשך חולקו טאבלטים למורים למדעים, ואייפדים לכל הגננות ומורי החינוך המיוחד. מירי קופיטו - מנהלת אגף החינוך ציינה: "בית ספר אורים הוא לבה הפועם של מערכת החינוך באילת. נמשיך להשקיע בו בסביבות לימוד המתקדמות ביותר כמו כיתת הדמיון, על מנת לאפשר את התפתחותו של כל ילד". מנהלת בית ספר "אורים" - לילך סינואני, שהנחתה את הטקס אמרה: "באמצעות כיתה זו אנו יכולים להעניק לתלמידי בית הספר חווית למידה מיוחדת במינה ולסייע להם בבניית כישורי חיים. אפשר לראות כל דבר העולה בדמיון וליישם". 

אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה אמר: "ברחבי הארץ הקמנו 50 מעבדות דמיון, שתיים מתוכן באילת ואנחנו כבר מתכננים עוד. זה אומר המון על מערכת החינוך וההנהגה בעיר שמשקיעה לא מעט בקידום העיר כעיר חכמה דרך החינוך". 

מעבדת/כיתת דמיון היא מרחב למידה אימרסיבי (Immersive) המשתמש בקירות וברצפת הכיתה ליצירת חוויית למידה ייחודית עם מגוון אינטראקציות, שכבות מידע וגירויים שמעוררים סקרנות ומכוונים לחוויה רב-חושית של הלומדים. סביבה אימרסיבית מציגה הדמיה מלאכותית של העולם האמיתי או עולם מדומיין, לדוגמא עולם תת ימי. השילוב של הטכנולוגיות השונות בסביבה, מאפשר למשתתפים להרגיש שהם נמצאים פיזית במקום שמוצג להם. "הוויזואליה העוצמתית, הסאונד, הסנסורים שמשפיעים אפילו על הריח או על הטמפרטורה בחדר - כל אלו ועוד מאפשרים ללומדים להתחבר רגשית לסיטואציה, מה שמשפיע בהכרח על המעורבות ועל המוטיבציה שלהם" ציין בן ארי והוסיף: "אנחנו בקרן אתנה מאמינים שחשיפה של הצוותים החינוכיים לטכנולוגיות הללו עם מערכי שיעור מותאמים, יחזק אותם וייתן להם אפשרות להתקדם מקצועית, וגם לקדם את מערכות היחסים עם התלמידים, שייהנו מלמידה מעניינת ויעילה יותר, ויעניק להם את הכישורים הנדרשים במאה ה-21 על מנת להשתלב בחברה הישראלית ובעולם התעסוקה".

כיתת הדמיון מאפשרת לתלמידים לחקור מעל 700 סביבות מציאות מדומה אינטראקטיביות כגון: אסטרונומיה וחלל, יערות הגשם, ערים בעולם, עולם הים, מורשת והיסטוריה. בני הנוער והילדים יזכו להיחשף לעולמות ידע מגוונים, להתנסות בסביבה טכנולוגית חווייתית ולפתח כישורי חיים ויכולות רלוונטיות למאה ה-21, ביניהן מיומנויות דיגיטליות, חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית, חשיבה אלגוריתמית, פתרון בעיות, תקשורת ועבודת צוות.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש