במשרד התחבורה מבטיחים היסעים חינם לתלמידי המפונים באילת אבל לא מבטיחים לקיים

מאת: רותם נועם ● 27/10/2023 15:31 ● ערב ערב 3143
משרד התחבורה הוציא אמש הודעה לתקשורת ובה הוא מבשר כי הקצה הסעות חינם עבור תלמידים מפונים באילת לקמפוס בן גוריון בעיר ● אלא שמפוני העוטף והדרום כלל לא הופנו לקמפוס, ובעיריית אילת לא שמעו על המתווה ● כשהבהרנו לדוברות המשרד כי הודעתם שגויה מיסודה, הם העבירו לידנו פירוט של היסעים בין מרכזי קניות, שאינם קשורים כלל להסעות תלמידים ● ובהמשך, שלחו ומחקו הודעה שלישית במספר, לאחריה העבירו הודעה רביעית, שמדברת על היסעים ''למוסדות שיקבעו'' בהמשך ● ועוד לא אמרנו מילה על דרישתה המופרכת של השרה רגב מהאוצר לממן טיסות בחינם למפוני הדרום
במשרד התחבורה מבטיחים היסעים חינם לתלמידי המפונים באילת אבל לא מבטיחים לקיים
תיפקוד לקוי ומביך -שרת התחבורה מירי רגב צילום: בן חדד לויקיפדיה

אתמול (ה'), הוציאה דוברות המשרד הודעה לפיה, "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הקצה הסעות חינם עבור תלמידים שפונו מהעוטף ושוהים  בעיר באילת". על פי הודעת המשרד, "שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (מיל׳) מירי רגב, הודיעה כי כמענה לפניית ראש מועצת שער הנגב, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, יספק שירותי הסעת תלמידים ללא תשלום לילדי שער הנגב אשר התפנו מיישובם לאילת. ההסעות ייצאו בבוקר ובצהרים, ויחברו בין אזור המלונות לקמפוס בן גוריון שבו מתבצעת הפעילות החינוכית לילדי המפונים". אלא שההודעה לא ציינה מתי יחל השירות לפעול, מה יהיה מספר הקו שיופעל, מהן התחנות בהן יעצור ובאילו שעות, ובאיזו תדירות יפעל. 'יום יום באילת' ביקש מהדוברות הבהרה בנוגע להודעה הכללית, ובדוברות הבטיחו לבדוק את הדברים, ובהמשך שלחוו לנו קובץ פי די אף שאמור היה לכלול את כל הפרטים לדברי הדוברת ואולם בפועל, פירט את תחנות שירות ההסעות בין המלונות באילת לקניונים המסחריים – שום קשר להיסעי תלמידים ומוסדות לימוד.

במקביל, פנינו אנחנו לדוברות עיריית אילת, על מנת לברר עמם האם הם מכירים את ההודעה והאם יש בידם פרטים נוספים שחסרים בהודעת המשרד, אלא שבעיריית אילת הופתעו מאוד מההודעה שכלל לא תואמה מולם, והבהירו כי תלמידי העוטף והדרום כלל אינם אמורים ללמוד בקמפוס אילת. לדברי דוברת עיריית אילת אמורים בכלל תושבי אשכול ללמוד באזור המלונות (גנים) ובמבנים יבילים (יסודי) שאמורים להיות מוקמים בשטח שעדיין לא הוקצה מאחר וטרם הוסדרו עבורו מיגוניות על ידי פיקוד העורף. בשלב זה חזרנו לדוברות משרד התחבורה והבהרנו לה כי שתי ההודעות ששלחה לנו שגויות מיסודן ובדוברות הבטיחו לבדוק את הנושא שוב. בהמשך, העבירו לנו היום הודעה שלישית שנמחקה מיד, ולאחריה שלחו הודעה רביעית, ובה העבירו את האחריות לנושא למשרד החינוך בכלל: "כל נושא ההסעות ללימודי תלמידים נמצא באחריות משרד החינוך." נכתב בהודעה הרביעית שהעביר משרד התחבורה,
"עם זאת, במסגרת המאמץ הלאומי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, נרתם לסייע לצרכי המפונים, ולבקשת ראש מועצת שער הנגב, הנחתה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא״ל (מיל׳), מירי רגב, להקצות רכבי הסעות מיום ראשון הקרוב עבור התלמידים. הפעילות נעשית בתיאום עם ראש מועצת שער הנגב ושאר ראשי הרשויות של התושבים השוהים באילת ואנשי משרד החינוך. ההסעות יופעלו בשעות 9.30 בבוקר וב- 13.00 בצהרים למוסדות שייקבעו על ידי גורמים אלו. במקביל, משרד התחבורה פועל מול משרד החינוך למתן שירות היסעים כבר בימים הקרובים לכלל התלמידים כנדרש". כאמור, רק ביום ראשון הקרוב נדע האם החל השירות לפעול כמובטח. 'ערב ערב' ימשיך לעקוב.

 

תחנת הריענון סגורה

 

מחדל זה מתווסף למחדל נוסף של משרד התחבורה שהפיץ בתחילת השבוע הודעה לעיתונות לפיה הקים תחנות ריענון לכוחות הביטחון לאורך כביש 6 ואולם כבר ביום רביעי השבוע פרסם אתר וואלה ידיעה לפיה תחנות הריענון עמדו שוממות מאדם וסגורות. בתגובה מסר משרד התחבורה כי "פותחים את התחנות לפי ביקוש".

 

טיסות בחינם למפונים – הצחקתם את סמוטריץ'

 

ואם לא די בכך, מיהרו במשרד התחבורה לפרסם מכתב שהוציאה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ובו היא מבקשת כי "המדינה תעמיד מימון מידי לטיסות משדה התעופה רמון לנמל התעופה בן גוריון, באמצעות חברות התעופה הישראליות". השרה סיימה את מכתבה לשר האוצר במילים: "אבקשך להנחות את הצוות המקצועי לקדם את המהלך במידי". אין צורך לפרט כי באוצר אין כל כוונה לממן טיסות כאלו והדבר כלל אינו עומד על הפרק ומכתבה של השרה הוא לא יותר מאשר מהלך יחצ"ני שאין מאחוריו דבר וחצי דבר.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת