הורים לשחקני הכדורגל בעיר דורשים - מיגוניות במגרשים

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 18/4/2024 12:46 ● ערב ערב 3168
רגע לפני החמרת דרישות פיקוד העורף במוצאי שבת (13.4), הספיק להסתיים בשלום טורניר המונדיאליטו שהתקיים בקריית הספורט ● השבוע שבים ודורשים הורים לשחקני כדורגל בבני אילת מעיריית אילת למגן את מגרשי הכדורגל בעיר במיגוניות למקרה חירום ● אורית מילוא, אמא לשחקנית כדורגל בבני אילת : ''השקיעו מיליונים בהקמת מתחם לתפארת ולא חשבו על מיגוניות'' ● עיריית אילת: ''כשיש שינוי במדיניות ההתגוננות כמו בימים אלה, הפעילות במגרשים מתבטלת'' ● פיקוד העורף: ''מגרש ספורט או גן ציבורי אינם דורשים מיגון”
הורים לשחקני הכדורגל בעיר דורשים - מיגוניות במגרשים
הילדים משטחים על הדשא בעת האזעקה (ארכיון)

   למעלה מ– 500 שחקני מחלקת הנוער של אגודת מכבי בני אילת בכדורגל חשופים בכל אימון שהם מקיימים, הן במגרשי קריית הספורט והן במרגש הלגונה הממוקם מול האייסמול, לסכנה. בהעדר מיגוניות במגרשי הכדורגל כבר קרה שבמהלך אחד האימונים נשמעה אזעקה והשחקנים הצעירים וגם המאמנים נאלצו באין אפשרות אחרת, לשכב על המגרש עם הידיים מעל הראש ולקוות לטוב. 


עם תחילת מלחמת השבעה באוקטובר, כבר השמיעו הורים לשחקני הכדורגל בעיר את טענותיהם לנוכח העובדה שילדיהם חשופים לסכנה על המגרשים, אלא שאז, ממש כמו היום, לא מוצאת עיריית אילת לנכון לשלוח את היד לכיס ולממן רכישה של כמה מיגוניות. רק בסוף השבוע האחרון התקיים בעיר טורניר המונדיאליטו שזימן לקריית הספורט קרוב  ל -600 שחקני כדורגל צעירים מכל רחבי הארץ. רק במזל הספיק הטורניר להסתיים בשלום עם צאת השבת ולפני תחילת המתקפה האירנית בו אילת היתה אחת הערים שעל הכוונת. "אין בכלל ספק שדברים יכלו להיראות אחרת אם היו נשמעות אזעקות במהלך הטורניר וכולם היו מגלים שאין להם לאן לברוח", אמרה אמא של שחקן בני אילת שמצרה גם היא, כמו הורים אחרים, על היעדר מיגוניות במגרשי הכדורגל בעיר. "מגרשי הכדורגל מרוחקים מהעיר, במקרה חירום או אזעקה לא נוכל אנחנו ההורים להגיע לסייע לילדים. אנחנו לא יכולים לשלוח אותם לאימוני כדורגל במצב הבטחוני הקיים, בלב שקט, כשאנחנו יודעים שהם חשופים במגרשים לסכנות ואין שום דרך להגן עליהם", אומרת האם. 

   גורמים מענף הכדורגל שהגיעו השבוע לעיר במסגרת טורניר המונדיאליטו לא הפסיקו לשבח את איכות המגרשים בקריית הספורט. באותה נשימה לא הבינו הגורמים המקצועיים איך בקריית ספורט כל כך יפה וחדישה בה הושקעו מיליוני שקלים, אף אחד לא טרח לחשוב על תוספת של כמה מיגוניות. "זה אבסורד שאין כאן מחשבה כמה צעדים קדימה".

   אורית מילוא, אמא לשחקנית בקבוצת הבנות של בני אילת מחתה השבוע על העדר המיגוניות במגרשים: "אני שולחת את הבת שלי לפעילות שהיא במסגרת עירונית ומתקיימת על מתקן עירוני. אין כאן אמירה אלא דרישה מפורשת שלי כאמא לשחקנית ומצד כל הורי מאות הילדים שמשחקים כדורגל- לדאוג לשלומם ובטחונם. קריית הספורט והמגרשים בלגונה הם של עיריית אילת ובאחריותה, וממש כך גם בטחון ילדינו תחת אחריותם. לטענתה, מכתבים שנשלחו בעניין לראש העירייה, טרם קיבלו התייחסות.

   מעיריית אילת נמסר: "בקריית הספורט כמו במגרשי כדורגל מתנהלים בעת קבלת התרעה כמו בשטח פתוח. כאשר יש שינוי במדיניות ההתגוננות כמו בימים אלה, הפעילות במגרשים מתבטלת".

   מפיקוד העורף נמסר: "לאורך המלחמה פועל פיקוד העורף לייצר את ההתאמות הנדרשות לאזרחים ומפרסם את מדיניות ההתגוננות התקפה בעת הזו. בעיר אילת ניתן לקיים פעילויות ללא כל הגבלה. פיזור מיגוניות ברחבי הארץ נעשה בהתאם לדרישות המועברות מהרשויות המקומיות השונות ותיעדוף פיקוד העורף הנגזר מהצרכים המבצעיים ושיקולים נוספים שונים. באיצטדיונים נבנה מיגון תקני עבור העובדים והוא איננו מיועד לקהל הפוקד אותם. מגרש ספורט או גן ציבורי אינם דורשים מיגון. בהינתן ואין מיגון תקני קרוב, על הציבור לפעול על פי "הכי מוגן שיש". ■


 

אפשר גם אחרת


בסוף שנת 2023 חזרו ליגות הנוער למגרשים. לנוכח המצב הבטחוני ודרישות ההורים במגרשי הספורט ברחבי הארץ, במרבית המגרשים בארץ הפכו המיגוניות לחלק מהנוף. במחלקת הנוער של מכבי חיפה התחדשו בשתי מיגוניות, כל אחת מהן יכולה להכיל 30 איש. במחלקת הנוער של עירוני בית דגן חזרו לאימונים רק לאחר הצבת מיגוניות ולא קודם. היה זה איש העסקים אלון אלגאלי שתרם את המיגונית. באשדוד דרש פיקוד העורף למקם במגרש הכדורגל העירוני 4 מיגוניות כדי לקבל אישור לקיום משחקי ליגה. ולמרות כל אלו באילת כמו באילת ממשיכים בפיקוד העורף לטעון שאין צורך במיגוניות.


 

בצה''ל לא לוקחים סיכונים


לאחר שבתחילת החודש נחשף בתקשורת כי חיילות בחמ"ל בסיס חיל הים באילת נדרשו להישאר בחמ"ל בעת המתקפה בה פגע טיל בהאנגר שבבסיס, זאת כאשר לגופן רק קסדה ואפוד שיגנו עליהן, ולאחר שנחשף ימים אחדים לאחר מכן, בתחקיר YNET, כי חיילים בבסיסים באזור אילת נאלצים להשתטח בתעלות פתוחות בשל היעדר מיגון - הודיע צה"ל כי הוא פורס עשרות מיגוניות בעלות של מיליוני שקלים במוצבי הערבה
.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה לפרסום הראשוני על היעדר המיגון: "לאחר בחינת הנושא, אושרה פריסה והתקנה של מיגוניות ומערכות התרעה במוצבי אוגדה 80 ובמפקדת האוגדה בגבול המזרחי. צה"ל פועל לספק לחיילים את המעטפת הבטוחה ביותר לבצע את תפקידם".


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש