מקום לאופטימיות? ירדן הזהירה את חמאס ואת המורדים החות'ים מירי לעבר אילת 

מאת: רותם נועם ● 2/11/2023 09:03 ● ערב ערב 3143
העיתון ''א-ראי אל-יום'' דויוח אמש (ד') כי השלטונות בירדן העבירו מסר חריף למורדים חות'ים בתימן וכן לארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה, לפיו עליהם להמנע מירי טילים לאזור העיר אילת שעלול לזלוג בטעות לשטח ירדן
מקום לאופטימיות? ירדן הזהירה את חמאס ואת המורדים החות'ים מירי לעבר אילת 
שרידי הטיל החות'י שנפל בשטח ירדן

ירי כזה מאיים על פי הדיווח על המרחב האווירי של הממלכה השכנה ומכניס את שירותי התעופה שלה האזרחיים והצבאים לכוננות. 

האזהרות החלו להגיע מירדן לחות'ים אחרי הודעתם ששיגרו טילים לעבר אילת בשני מקרים לפחות. בשני האירועים יורטו הטילים על ידי כוחות צבא ארה"ב, צבא סעודיה וכוחות האוויר הישראלים. ישראל מצדה פרסה ספינות קרב בים האדום שמטרתן ליתן מענה לירי טילים נמשך מכיוון תימן, ובצה"ל הבהירו גורמים, כי אף שישראל אינה מעוניינת כעת להסלים את המצב בגזרה רחוקה כמו תימן, יש לה מענים צבאיים לאיות. עם זאת, הביעו גורמים אחרים ספקנות לגבי מידת יכולתה של ישראל לפעול למיגור התופעה, שעה שגם לאמריקאים אין יכולת לאכוף על המורדים דבר והם פועלים באזור משה שנים ארוכות כשלוחה של איראן (שבעצמה שולטת בפעילותם באופן מוגבל יחסית). על רקע זה, לא ברור אם הצבא בתימן מסוגל לספק ערבויות כלשהן לירדן בנושא. ירדן, מצדה, הודיעה לגורמים כי כוחות ההגנה שלה יתמודדו עם כל איום על שטח ירדן, וקראה לחמאס להתערב למניעת ירי לאילת בגלל קרבתה לעקבה.

אחד הטילים במטח הראשון, פגע בבית חולים בטאבה ופצע שישה אנשים, המטח השני נפל ככל הנראה באזור נואיבה ויש הטוענים כי טיל נוסף נפל בשטח ירדן. בצה"ל הדגישו כי היירוטים בוצעו תוך שיתוף פעולה הדוק עם צבא ארה"ב והרגיעו כי סביב אילת קיימת הגנה רב-שכבתית, הכוללת מערכות הגנה אוויריות לצד מטוסים וכלי טיס של חיל האוויר וספינות של חיל הים.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר: "אנחנו ערוכים במרחב הזה, כמו שאנחנו ערוכים בכל אזור במדינת ישראל להגנה, ואנחנו יודעים גם להתקיף במקום ובזמן שנחליט - מול כל אינטרס ביטחוני של מדינת ישראל, בכל מקום שנידרש אליו", עוד הדגיש הגרי: "לא נשקפה סכנה לאזרחים ולא זוהתה חדירה לשטח ישראל".

בנוסף, הודיע אתמול צה"ל, כי בהתאם להערכת המצב וכחלק מתגבור מאמץ ההגנה במרחב, ספינות טילים של זרוע הים הגיעו אתמול למרחב העיר אילת. מדובר בספינות סער 5 שעליהן מוצבות מערכות הגנה מסוג "ברק" שביכולתן ליירט איומים שונים, לצד מערכות גילוי מתקדמות.

 כזכור, ב-2.8.2010, ירה ארגון הג'יהאד האיסלאמי רקטות מאזור סיני לעבר אילת. רקטה אחת התפוצצה בשטחים פתוחים באילת, אחת בים ושלוש בשטח ירדן. אחד הגראדים נפל סמוך למלון בעקבה, חמישה נפצעו. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש