אלי לנקרי: ''נוסחת הפיצוי לרשויות קולטות אינה מספקת''

מאת: רותם נועם ● 3/11/2023 04:42 ● ערב ערב 3144
הממשלה העבירה נוסחת פיצוי לרשויות המקומיות הקולטות בימים אלו את המפונים, ובהם העיר אילת ● זה לא אומר שהכסף כבר זורם, אבל לפחות ישנה התחייבות ● בעיריית אילת דוחים מכל וכל את הפרסומים השגויים ברשתות, לפיהן ביקשה העירייה להגדיל את גרעונה השוטף לצרכי מימון פעילותה למען המפונים ''זה לא עומד על הפרק”
אלי לנקרי: ''נוסחת הפיצוי  לרשויות קולטות אינה מספקת''
התחלה טובה, אבל לא מספקת. אלי לנקרי ושר האוצר בצלאל סמוטריץ

ראש העירייה, אלי לנקרי, התייחס שבוע שעבר (ב') בראיון לגלי צה"ל, לנוסחת הפיצוי שנקבעה במשרד האוצר השבוע ביחס לרשויות קולטות מפונים כאילת ואמר: "הממשלה קבעה נוסחה לפיצוי רשויות קולטות, זה לא מספיק אבל זו התחלה טובה. אני מניח שעשרות אלפים מהמפונים יישארו באילת - אני לא יכול להגיד עכשיו שיש לנו את המענה עבורם, אבל יש התארגנות".


שר האוצר, בצלאל סמוטריץ התייחס אף הוא לנושא במסיבת עיתונאים שנערכה עוד ב-19.10 ובה אמר לראשי הרשויות: "הסדרנו את התשלום למלונות, העברנו מענק מזומן לרשויות לצרכים גמישים, העברנו מענק אישי לכל המפונים מבתיהם, הסדרנו את סוגיית השהות במלונות בצורה נוחה ויעילה, אנחנו מתקצבים את הרשויות הקולטות כדי שיוכלו לתת מענה למפונים כדי שלאף אחד לא יחסר כלום, מענק נוסף לרשויות לצרכים משתנים של התושבים, ועוד...אני רוצה להיות מאוד ברור בעניין הזה ולומר לראשי הרשויות, גם המפונות וגם הקולטות: אני סומך עליכם ונותן בכם אמון מלא. אני עומד מאחוריכם באופן מלא ואנחנו נשלם הכל. עכשיו צריך פחות בירוקרטיה ופחות נהלים ויותר מנהיגות, אחריות, שכל ישר ובעיקר לב רחב. אל תחכו, תעשו מה שנכון והמדינה תעמוד מאחוריכם. אני חוזר על מה שכבר אמרתי - השהות שלכם תוארך ככל שהדבר יידרש ואנחנו נממן הכל. אף אחד לא יפונה מהמלון כל עוד אין לו בית מסודר לחזור אליו". עוד הוסיף: "כבר בימים הקרובים נגדיל את מסגרת התקציב בכנסת. נגדיל את הגירעון באחריות אך בגישה מרחיבה".



"הגרעון השוטף לא יוגדל"


ובתוך כך, הכחישו השבוע מכל וכל בעיריית אילת פרסומים לפיהם מבקשת העירייה להגדיל את גרעונה השוטף באמצעות הגדלת האשראי בבנקים בעשרה מיליון שקלים נוספים. "עם פרוץ המלחמה היתה מחשבה ראשונית כזו, כאשר טרם היה מענה כלשהו מהמדינה והיה ברור כי העירייה תכנס להוצאות גדולות בשל המצב ואולם הנושא ירד מהפרק והסיוע מהממשלה החל להגיע, אף אם לא באופן מספק", אמר ל'ערב ערב' גורמים מעורים בעירייה, שהצרו על הפרסומים המטעים שהופצו ברשתות החברתיות בנושא.
 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש