עיריית אילת: בצל המלחמה פועלים להניע את הכלכלה המקומית

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 3/11/2023 18:59 ● ערב ערב 3144
העיר אילת שהכפילה את עצמה כבר מהשבוע השני למלחמה ומארחת מעל 60,000 תושבים מיישובי הדרום והצפון, פועלת להניע את הכלכלה המקומית ולחזק את העסקים מתוך ידיעה שבעתות מלחמה, התיירות היא הראשונה לעצור והאחרונה לחזור. בתוך כך פועל ראש עיריית אילת – אלי לנקרי לקדם החלטת ממשלה ייעודית לעיר אילת, שרוב כלכלתה נשענת על תיירות זאת לצד פעולות מקומיות להנעת הכלכלה המקומית
עיריית אילת: בצל המלחמה פועלים להניע את הכלכלה המקומית

"כידוע, העיר אילת המארחת באהבה מעל 60,000 מפונים ומתפנים והייתה הראשונה להתגייס ולהעניק מעטפת תמיכה, היא לצערי גם הראשונה להיפגע כלכלית, שכן כלכלתה נסמכת ברובה על ענף התיירות" אומר ראש עיריית אילת – אלי לנקרי ועל רקע האמור פנה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ ופועל גם  מול מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד האוצר ויו"ר ועדת הכספים, לקדם החלטת ממשלה ייעודית לעיר אילת כעיר הקולטת הגדולה במדינה והעיר שתהיה הראשונה להיפגע. עיקר ההחלטה סיוע ארוך טווח לעסקים ולעיר אילת הן על רקע המערכה הממושכת והן על רקע ההשלכות של המלחמה שילוו את העיר אילת עוד תקופה ארוכה.

 

סאפ קהילתי

 

לצד קידום החלטת הממשלה וסיוע מיוחד שנדרש לאילת, פועלת העירייה להניע את הכלכלה המקומית במיזמים מקומיים, ביניהם סבסוד ארוחות ואטרקציות לטובת התושבים המפונים והמתפנים וגם מיזם החורף "101 חוויות ב – 0 שקלים". את שני המיזמים מובילה העירייה בשיתוף בעלי עסקים מקומיים.

 

את המיזם הראשון של ארוחות ואטרקציות מסובסדות מפעילה העירייה באמצעות הבית לעסקים באגף לפיתוח כלכלי ותאגיד התיירות העירוני, במטרה לסייע לתושבי הדרום והצפון השוהים באילת בצל המלחמה ויחד עם זאת לחזק את הכלכלה המקומית ואת בעלי העסקים תושבי העיר. עשרות עסקים בתחום התיירות והמזון הצטרפו לקול קורא שפרסמה העירייה להספקת ארוחות ו/או שירותים בהנחה למפונים ולמתפנים. במסגרת המיזם יוצעו ארוחות ו/או פעילות פנאי ב – 40 ₪ לאדם. כמחצית מהעלות (15 ₪ לארוחה ו – 20 ₪ לאטרקציה) ישלמו מקבלי השירות ואת היתרה תסבסד העירייה ישירות מול בית העסק, מתקציב מיוחד שייועד לכך. נותני השירות יפורסמו באתר ייעודי בו ניתן יהיה לרכוש קופון, אותו ניתן לממש בכל בית עסק המשתתף במיזם. המיזם יהיה בתוקף בשלב זה עד ליום 10.11.23.

 

עוד בימים אלה, מתחיל תאגיד התיירות העירוני להפעיל את מיזם החורף "101 חוויות ב – 0 שקלים" לטובת תושבי אילת ותושבי הדרום והצפון השוהים באילת, כי בזמן מלחמה כולם זקוקים לקצת הפוגה. המיזם יתחיל לפעול ב 1.11.23 ויפעל עד לחודש מרץ. החוויות שנבחרו השנה הותאמו לרוח התקופה ומפעילים אותם במימון העירייה, בעלי עסקים מקומיים בתחומי אומנות, ספורט, תרבות, קולינריה ועוד.

 

במסגרת החוויות, ניתן יהיה להצטרף לשיעור יוגה מול הים או לפילאטיס בשקיעה, לסיורים מודרכים בין נופי המדבר הבתוליים או למפגשים עם יוצרים ואמנים בשכונות הוותיקות, לקחת חלק בשלל סדנאות יצירה כמו קליעת סלים מקש, יצירת בובות או הכנת כלי נגינה, לצאת להפלגה בסירת זכוכית אל מרחבי הים האדום, לסיור רכיבה באופניים חשמליים מול הרי אילת או לסשן חתירה בסאפ ולהתפנק בסיורים קולינריים מעוררי תיאבון בין עסקי אוכל קטנים בעיר - ועוד המון. הכל ללא תשלום.

 

לצד חיזוק הכלכלה המקומית, תעניק העירייה את ההקלות שאישרה הממשלה בתקופת המלחמה, ביניהן דחיית תשלומי ארנונה עד ה- 15.12.23. בעלי עסקים המעוניינים בדחיה, יש לפנות לאגף ההכנסות בעירייה. לצד זאת הנחה ראש העירייה את גזברות העירייה, שלא להפעיל הליכי גביה כנגד חייבים. ככל שהחוק יאפשר בהמשך דחיות תשלום או הקלות נוספות, הן ייושמו בהתאם.

 

בין ההקלות הנוספות שאישרה הממשלה, הארכה אוטומטית לאישורים רגולטורים ובכללם רישיון עסק, היתר זמני והיתר מזורז, מתווה פיצויים לעסקים, הקלות במסים ועוד. הבית לעסקים שמפעיל האגף לפיתוח כלכלי בעירייה, מפיק בימים אלה חוברת דיגיטלית המרכזת את כל ההקלות והמתווים שמציעים משרדי הממשלה ומנגישה אותם לבעלי העסקים. בנוסף, מציעים הבית לעסקים ומערך המעוף את מיטב היועצים שיעמדו לרשות בעלי העסקים ויעניקו הכוונה עסקית מהירה וממוקדת של עד 3 שעות לבעל עסק, בהתאם לצרכי העסק בעקבות אתגרי המלחמה. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש