להיות שם בשבילם

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 25/4/2024 22:43 ● ערב ערב 3169
בכל שנה מזה 7 שנים מזמינים במים של ששון, הבריכה הטיפולית, את ניצולי השואה, את המשפחות השכולות באילת ומשפחות נפגעי הטרור, לבוקר של טיפול רגיעה במים ● רגע לפני הטקסים, לפני שהסטרס עולה, מפגש של טיפול, מגע ומים ● ''למים יש כוחות ריפוי משל עצמם'', אומרת השבוע דקלה ששון, הבעלים, שרותמת לפרויקט ההתנדבותי המבורך קרוב ל-10 מטפלים במים מכל העיר ● ''אנחנו באים לחזק ויוצאים מחוזקים''
להיות שם בשבילם
כלל מטפלי המים באילת מחכים ליום הזה בצפייה רבה

   זה לא סוד שלמים יש כוחות ריפוי וחיזוק. את זה בדיוק מבקשת דקלה ששון להביא בכל שנה מחדש לאוכלוסיות שצריכות את הטיפול המרגיע הזה יותר מכולם. רגע לפני טקסי יום השואה ויום הזיכרון, היא פותחת את הבריכה הטיפולית של מים בששון לניצולי השואה בעיר, למשפחות השכולות ולמשפחות נפגעי הטרור על מנת להעניק להם טיפול מחבק, מלטף ובעיקר מרגיע, רגע לפני העלייה בסטרס. אם גם אתם מכירים משפחות אילתיות כאלו שזקוקות למקום בו לא מדברים, אלא נותנים למים לקחת פיקוד, אתם יותר ממוזמנים להפנות אותם אל דיקלה. היום המיוחד הזה יתקיים בבוקר שישי ה- 3.5 בין השעות 9:00-12:00. 10 מטפלי מים יקבלו בהתנדבות ובאהבה את פני הבאים ויעניקו להם את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב- טיפול רגיעה במים. 

   "בדרך כלל לא מחברים בין יום השואה ליום הזיכרון אבל דווקא כאן נוצר בין אלו לאלו שילוב מרגש. כך לדוגמה מגיעה לכאן משפחה צעירה יחסית, שאיבדה את היקר מכל וחרב עליה עולמה ואיתם מגיע ניצול שואה בן 90, מחייך, נכנס למים, וזה נותן להם תקווה וחיזוק. הם יושבים במרפסת, שומעים את סיפורי הגבורה של הקשישים ששרדו את השואה ומנחמים זה את זה".

   עבור המטפלים במים, הבוקר הזה שהפך כבר למסורת, הוא בגדר 'מאסט'. "חשוב לציון שלא רק מטפלים במים ממים בששון לוקחים חלק בפרויקט הזה אלא מטפלים פרטיים ושכירים מכל העיר", אומרת דקלה בהערכה ומציינת את מטפלי הסתלבט על המים בריף הדולפינים שמגיעים גם הם. "הם מחכים לזה כמו כולנו. כשהזמן מתקרב הם מזכירים לי שלא לשכוח אותם", היא אומרת ומספרת, "כשניצולת שואה כמו מיריי בת ה– 93, אמא של ליאורה, מטפלת שלנו, מגיעה אלינו בכל שנה על הקלנועית שלה, היא מחייכת, מחבקת את כולם, צובטת בלחי ונותנת נשיקה, היא מכניסה לכאן כזה אור שאת אומרת לעצמך אם היא עברה את מה שהיא עברה מי אנחנו שנתלונן. המפגשים האלו עם האנשים האלו מכניסים את החיים לפרופורציות".

 

יש משהו שמחבר בין משפחות השכול לניצולי השואה

 

מה בעצם אתם מציעים?
   "טיפול מפנק במים. מרגיע. המים מביאים נחמה. יש אנשים שבורים, הם מתפרקים כאן ובמים אין צורך במילים וזה מה שיפה וטוב".

איך אתם מגיעים לאנשים?
   "דרך יד לבנים באילת, מועדון ניצולי השואה, והרוב פשוט חוזרים. הם מחכים ליום הזה ולמפגש המיוחד. ובכלל, כל מי שקורא את השורות האלו ומכיר מישהו שהטיפול הזה יכול להתאים לו, מוזמן להפנות אותו אלינו".

מה זה עושה לך?
   "סיפוק אדיר. היכולת לא להסתכל על הדברים מהצד אלא לעשות. זה מחזק אותי. זו לא סתם אמירה אבל אני מגיעה לחזק ויוצאת מחוזקת.

יום הטיפולים יתקיים ביום שישי ה-3/5 בין השעות 9:00-12:00. יש לתאם את ההגעה דרך הרשמה ותיאום מראש מול משרד מים בששון. ניתן לשלוח הודעת ווטאפ בלבד למספר 0523370297. תגובה תתקבל מיד בתום החג. 


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש