התקדמו לסטנדרט חדש של אופטומטריה באילת

מאת: ניר אמיתי ● 25/4/2024 22:56 ● ערב ערב 2064
המרפאה לאופטומטריה באילת נמצאת בשנים האחרונות בחוד החנית של הטיפולים בבעיות הראייה השונות וסייעה לאלפי מטופלים לשוב לראייה מיטבית ● בדיקת ראייה מקיפה ויסודית באמצעות המכשור המתקדם בעולם ומומחיות אנושית חסרת תקדים, הם שמביאים לאחוזי ההצלחה הגבוהים של המרפאה, המביאה לאילת את טובי רופאי העיניים בישראל ● רק כאן תוכלו לקבל טיפולי אורטופטיקה (הערכה של הפזילה והתפקוד הדו עיני), לצד מענה לילדים ומבוגרים על הרצף האוטיסטי, כולל אבחון וטיפול במיקוד ראייה, פזילה, עין עצלה ועוד
התקדמו לסטנדרט חדש  של אופטומטריה באילת
ליקויים בראייה דו-עינית מתעוררים כתוצאה מחוסר קואורדינציה בעיניים 

   היא אופטומטריסטית קלינית עם ותק של 25 שנים, יש לה כמות בלתי נתפסת של התמחויות מיוחדות שלא נראו כמותן מעולם באילת. היא  חברה בכירה באיגודים בינלאומיים הנחשבים ביותר בענף, והמחקר שערכה בנושא שיפור יכולות קוגניטיביות בילדים התקבל בכל האוניברסיטאות בעולם ואף קיבל את אישור FDA  קבלו את המומחית הגדולה באילת בתחום האופטומטריה -  ריטה אליאנוב, בעליה של המרפאה לאופטומטריה באילת.

 

סיפור הצלחה


   כמי שגדלה באילת, שמה לעצמה ריטה, למטרה, להביא את תחום האופטומטריה באילת לרמה הגבוהה ביותר ולהנגישו לתושבים, שבעבר נאלצו להרחיק לאזור המרכז, על מנת לקבל את כל הבדיקות והטיפולים המתקדמים שישנם. נראה שעבור רבים מלקחותיה, המרפאה לאופטומטריה שהקימה ברחוב אילות, אכן שינתה את החיים. חיפוש מהיר בגוגל מעלה ציון מושלם למרפאה בביקורות, לצד אין ספור תגובות מפרגנות - ״אין יותר מקצועיים מהם בכל המדינה! קיבלתי טיפול מלא לכל הבעיות שלי בעיניים! ואחרי שנים רבות של הרכבת משקפיים, פעם ראשונה בחיים שאני רואה מצוין!״ כתב אחד המטופלים. אין מילים לתאר את השירות המופלא היחס המדהים, ובעיקר, את המקצועיות הבלתי מתפשרת״ כתבה מטופלת אחרת. 

   אולם, מעבר לשלל התארים וההסמכות שבהם היא מחזיקה (הרשימה המלאה מפורטת בהמשך), אין ספק כי אחד ההישגים הבולטים של אליאנוב הוא בכך שהביאה את תחום האורטופטיקה באילת לקדמת הבמה ואפשרה לאותם אנשים שזקוקים לטיפול ומעקב מיוחד, לקבל סוף סוף מענה ראוי בעיר.  ״לתושבי אילת מגיע לקבל שירותי אופטומטריה, אורטופטיקה ורפואת עיניים ברמה הגבוהה ביותר, בדיוק כפי שמקבלים בתל-אביב״, היא מדגישה.

 

 

מהי אורטופטיקה?


   אורטופטיקה היא מילה ביוונית שמשמעותה ראייה ישרה או יישור ראייה. מדובר בתחום ברפואת העיניים העוסק באבחון וטיפול בהפרעות בתנועת העיניים ובתיאום ביניהן. בדיקת אורטופטיקה היא בדיקה שמטרתה לבדוק את הראיה הדו עינית, כלומר, את היכולת של העיניים לעבוד כזוג באופן מסונכרן כדי לספק ראיה דו עינית אופטימלית. הבדיקה מאבחנת תנועות עיניים, קיום פזילה, עין עצלה ובעיות מיקוד ראייה. במרפאה לאופטומטריה באילת, בדיקה זו מבוצעת על ידי אחד מבכירי האורטופטיסטים בארץ, גיא ברנט יצחקי, המשמש כיו"ר איגוד האורטופטיסטים בישראל, ולו ניסיון קליני עשיר באבחון וטיפול בהפרעות ראייה דו-עינית בילדים ומבוגרים. (ראו בוקסה).

 

אוטיזם וליקויים בראייה דו-עינית


   הראיה הדו עינית חשובה מאוד ומאפשרת ראיית תמונה אחת על ידי המוח (איחוי של התמונות מכל עין), ראיית תלת ממד, יישור העיניים לכיוון אחד. ליקויים בראייה דו-עינית מתעוררים כתוצאה מחוסר קואורדינציה בעיניים וגורמים לבעיות המעכבות את יכולת העיניים לתפקד יחד  בהתאמה, דבר שגורם לבלבול וחוסר נוחות חזותי. התסמינים הרבים של ליקויים בראייה דו-עינית (BVD) משפיעים על ילדים ומבוגרים כאחד וכוללים, בין היתר, ראייה כפולה, מאמץ לעיניים, כאבי ראש, קושי בקריאה, פגיעה בראיית העומק, ובעיות יציבות. 

   ״לא אחת קורה שאותם תסמינים מובילים לאבחון לא נכון, מאחר וקיימת נטייה לייחס אותם לדיסלקציה או להפרעת קשב  ADD הפרעת קשב והיפראקטיביותADHD  מציינת ריטה אליאנוב, שחקרה את הקשר שבין אוטיזם ובעיות ראייה, ומסבירה כי לאורטופטיקה תפקיד חשוב בטיפול בליקויים בראייה עינית (BVD) בשיפור כישורי הראייה ובהעלאת רמת איכות החיים עבור אנשים עם אוטיזם. ״מדובר בגישה טיפולית מותאמת אישית המיועדת לשפר את הקואורדינציה בין העיניים למוח, כך שהעיבוד החזותי יהיה אפקטיבי ויעיל יותר״.

 

 

היתרונות  הרבים של טיפולי אורטופטיקה 


   טיפולי אורטופטיקה נוצרים באופן כזה שיעוררו עניין. הכלים והשיטות שבהם ניתן להשתמש הינם מגוונים וכוללים, בין היתר, בדיקת עיניים מעמיקה על-מנת להעריך את מערכת הראייה ולזהות בעיות הקשורות לראייה או ללמידה, תוכנית טיפולים מותאמת אישית הכוללת פעילויות ותרגילים התורמים לשיפור הקואורדינציה של העיניים והמוח, שימוש במגוון כלים וציוד, כגון עדשות, פריזמות, פילטרים, רטיות, מטרות אלקטרוניות או לוחות איזון המסייעים לגירוי ולשיפור כישורי הראייה, ובנוסף, גישה שיתופית הכוללת את מעורבות המטופל, רופא העיניים וההורים, תוך מעקב והערכה, באופן מתמשך, של התקדמות הטיפול  ותוצאותיו.

   בעזרת טיפולי אורטופטיקה ניתן להקל על התסמינים ועל אי הנוחות עקב חוסר יישור של העין, ובכך להבטיח ראייה ברורה ונוחה יותר. יתרונות הטיפול כוללים: שיפור בראיית עומק וראיית תלת-ממד המשפיעות על היכולת לנווט בסביבה, להשתתף בפעילויות ספורט או לנהוג,  בצורה קלה יותר ותחושה מופחתת של לחץ ועייפות בעיניים, התורמת ליכולות ריכוז ומיקוד משופרות.

   ״אורטופטיקה מותאמת באופן מיוחד לתת מענה לצרכים הספציפיים של אנשים עם אוטיזם, משום שהיא לוקחת בחשבון את הרגישויות התחושתיות ואת הבדלי התקשורת שלהם. ״ מסכמת ריטה. ■

 

ריטה אליאנוב - רשימת ההסמכות המלאה

 


   תואר ראשון באופטומטריה אוניברסיטת בר אילן, תואר שני באופטומטריה קלינית ותרפיה ויזואלית באוניברסיטת La universidad internacional Isabel I de Castilia, סרטיפיקטים של מומחה באופטומטריה פדיאטרית, מומחה בטיפול במיקוד ראייה וראייה דו-עינית, מומחה בטיפול באקומודציה, סטרביזמוס ותנועות עיניים, מומחה בטריפה ויזואלית לשיפור יכולות קוגניטיביות , מומחה בהתאמה מורכבת של עדשות מגע, מומחה בניהול קוצר ראייה אצל ילדים ונוער, מומחה בראייה ירודה ושיקום מצבים מורכבים אצל כבדי ראייה, מומחה בנוירו-אופטלמולוגיה ושיקום של לקויות נוירו-אופטלמולוגיות, חברה באיגודים: ״קונסוליה עולמית באופטומטריה״, ״NORA  איגוד אופטומטרי לשיקום מערכת הראייה״, ״איגוד בינעולמי לניהול ועצירה של קוצר ראייה אצל ילדים ונוער״, WSPOS ״ איגוד בינעולמי של אופטלמולוגיה פדיאטרית וטיפול בכל מצבי הפזילות״,BIOS  ״איגוד בריטי ואירי לאורתופטיקה״.

 

אודות גיא ברנט יצחקי

 

 

   אורטופטיסט בכיר ויו"ר איגוד האורטופטיסטים בישראל. חבר סגל התוכנית ללימודי אורטופטיקה של הדסה והאוניברסיטה העברית.חבר סגל התוכנית ללימודי אורטופטיקה של הסתדרות הרפואית בישראל, איגוד רופאי העינ  יים בישראל והחוג הישראלי לרפואת עיניים ילדים   ופזילה. יו״ר ועדת בחינות הרישוי ממשלתיות באורטופטיקה- משרד הבריאות. ראש המושב לאורטופטיקה בכנסי רופאי העיניים בישראל. אורטופטיסט ביחידה לרפואת עיניים ילדים ופזילה במרכז הרפואי תל-אביב- איכילוב.  חבר צוות.Medkid  בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב. התמחות במרפאות עיניים ילדים ופזילה: מרכז שניידר לרפואת ילדים, מרכז רפואי מאיר. בעל ניסיון קליני עשיר באבחון וטיפול בהפרעות ראייה דו-עינית בילדים ופעוטות. אורטופטיסט מורשה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

רחוב אילות 31, אילת 


08-6850225


eyeseilat@gmail.com 


א׳-ה׳ 20:00-9:00 | שישי  וחג 9:00 - 13:00


פייסבוק: Optometry Clinic Eilat  מרפאה לאופטומטריה באילת  


eyeseilat.com

 


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש