נציב שירות המדינה: החקירה נגד יהודה פרץ נמשכת

מאת: רותם נועם ● 10/5/2024 05:44 ● ערב ערב 3171
שבוע לאחר חשיפת 'ערב ערב' את פסק הדין החמור שיצא כנגד יהודה פרץ והמייחס לו חשש למעשים פליליים ולהפרת אמונים, שעה שהתעמר וניצל את מרותו על פקודיו ● בנציבות שירות המדינה מאשרים כי החקירה המשמעתית בעניינו של פרץ נמשכת, לאחר ש''חלו התפתחויות שונות''
נציב שירות המדינה: החקירה  נגד יהודה פרץ נמשכת
עדויות קשות שזכו לאמון בית המשפט

   בנציבות שירות המדינה מאשרים השבוע כי החקירה המשמעתית בעניינו של יהודה פרץ, מי המשמש כמנהל תחנת כיבוי אש בשדה התעופה רמון וכן כיו"ר ועד הכבאים בתחנה, נמשכת וכי היא הושבה להשלמת חקירה בעקבות התפתחויות שחלו: "התקיימה חקירת משמעת בנושא על ידי אגף חקירות משמעת, ובסיומה  הועבר תיק החקירה  לאגף התביעה ואולם, לאור התפתחויות שונות הוחזר עתה התיק לאגף חקירות משמעת להשלמת חקירה אשר מתקיימת בימים אלו. עם סיום ההשלמות יוחזר התיק לאגף התביעה לבחינת הממצאים ולהחלטות לגבי המשך הטיפול המשמעתי", נמסר לפניית 'ערב ערב'.
   כזכור, דחה ביהמ"ש השלום בתל אביב את תביעת הדיבה שהגיש פרץ כנגד ערוץ 13 והכתב אביעד גליקמן, בעקבות שידור כתבת תחקיר בה הטיחו כבאים בתחנה האשמות קשות בפרץ, אשר ניצל מעמדו כמנהל התחנה ויו"ר וועד העובדים (ובאותה תקופה אף שימש כחבר מועצת עיריית אילת, ממנו התפטר בהמשך – ר.נ) והטיל מרותו על פקודיו תוך שהוא מאלצם לבצע עבורו מטלות אישיות שונות, כדוגמת שליחויות אישיות עבור בני משפחה, איסוף בני משפחה, רחיצת רכבו האישי, שימוש בכבאים כמלצרים בעת אירוח פוליטיקאים ועוד. כן ציין פסק הדין כי מעשיו של פרץ סיכנו את ביטחון שדה התעופה עליו היה ממונה, שעה שגרעו ממצבת כוח האדם והרכבים שלו למטרות שאינן מבצעיות ואף בעלות אופי אישי. 
   בכל הנוגע לטענה בכתבה לפיה פרץ נהג להתערב במכרזים פנימיים, אף שהעדים נחקרו עליה בהרחבה, היא לא הופיעה בכתב התביעה של פרץ, שהודה מצדו בחקירתו כי נחקר בנושא בנציבות. לפיכך, לא מצא השופט מקום לקבוע בה ממצאים, אף שהוא כן טרח לציין כי "גם בסוגיה הזו העדויות הותירו רושם עגום". 
   בגין ההאשמות נגד פרץ נשלחו מכתבים אנונימיים הן לנציב שירות המדינה וכן למבקר המדינה. לא ידוע האם נערכה פנייה לרשות שדות התעופה היא מעסיקתו של פרץ. מי שהחל, כאמור, לבחון את התלונה, היה נציב שירות המדינה, הפועל במישור המשמעתי בלבד. 

   'ערב ערב' פנה לרשות שדות התעופה וביקש לברר באילו צעדים היא נקטה, או עתידה לנקוט לאור פסק הדין, אך עד למועד סגירת הגיליון לא התקבלה תגובתם.  ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש