הוסרה מגבלת הבניה לגובה בחוף הצפוני של אילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● 8/8/2023 15:58 ● ערב ערב 3131
ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובניה (ולנת''ע) המליצה היום (ג') למועצה הארצית, לאשר את הסרת מגבלת הגובה לבינוי מלונות בחוף הצפוני של אילת במסגרת תיקון לתמ''א 13. תיקון התמ''א מאפשר לצד תוספת גובה משמעותית לבתי המלון: 60 מטרים בחזית לים ו-45 מטרים בבניה סביב הלגונה המזרחית גם אישור לתכנון שמורות ימיות וגנים לאומיים. אלה יאפשרו המשך פיתוח אזור התיירות של אילת לצד שמירה על משאבי הטבע
הוסרה מגבלת הבניה לגובה בחוף הצפוני של אילת
איזור המלונות של אילת יהפוך למגדלים? צילום: איתמר גרינברג

הגבלת הגובה באילת בהתאם לתמ״א 13 אילת המאפשרת בנייה של עד 8 קומות באזור המלונאות של אילת, הפכה לא רלוונטית מאז שנסגר שדה התעופה בשנת 2019 ונפתח שדה התעופה ״רמון״ בצפונה של העיר. משום כך ולאור הרצון לתמוך בהתחדשות וחיזוק המרקם התיירותי של מלונות החוף הצפוני, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובניה אילת, שינוי במגבלות הגובה והנושא אושר כאמור גם על ידי מינהל התכנון. המתווה להתחדשות הבינוי מתייחס לתוספת הבינוי אשר תותר מעבר למצב המאושר ומהגבלות תמ״א 13, כמפורט: במגרשים בקו ראשון לחוף תתאפשר תוספת זכויות בניה ותוספת גובה של עד 60 מטרים ממפלס הכניסה (כ – 20 קומות במקום 8 המותרות כיום). סביב הלגונה המזרחית, תתאפשר תוספת זכויות בניה ותוספת גובה של עד 45 מטרים ממפלס הכניסה. בנוסף תוסר המגבלה בשאר אזור המלונאות כולל בשטח שדה התעופה הישן. 

כאמור המליצה ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ובניה (ולנת"ע) בראשות מנכ"ל מינהל התכנון – רפי  אלמליח על תיקון ההוראות, שיאפשר תוספת גובה משמעותית למלונאות: 60 מטרים בחזית לים ו-45 מטרים סביב הלגונה. עוד קבעה הולנת"ע, כי לא תהיה עוד הגבלת גובה מעבר לכך וכי ניתן יהיה לבקש תוספת גובה באישור מועצה ארצית. בנוסף המליצה הוולנת"ע, כי ניתן יהיה לאשר תכניות לשמורות ימיות וגנים לאומיים, באישור המועצה הארצית. הרעיון כך ציינו במינהל התכנון הוא לחזק את הבסיס התיירותי של אילת, ולשמור על משאבי הטבע הימיים הייחודים יחד עם אפשרות לחיזוק מתחם המלונאות הצפוני.

ראש עיריית אילת - אלי לנקרי הדגיש בדיון את חשיבות הסרת המגבלה לטובת המשך פיתוח העיר אילת וציין, כי הוא סבור שאין צורך כלל בהגבלת גובה וכי כל תכנית תידון לגופה. עם אישור ההמלצה ברך ראש העירייה ואמר: ״לשמחתנו אנו מתחילים לראות את התועלות בהעתקת שדה התעופה של אילת. אחת מהן היא הסרת מגבלת הגובה שתאפשר המשך פיתוח של אילת. לשמחתנו יש התעניינות גדולה של יזמים ומשקיעים לבינוי באזור התיירות ובכלל ואין לנו ספק שהסרת מגבלת הגובה תגביר את ההתעניינות. לצד זאת נדרש כעת גם לחזק את שדה התעופה "רמון" ואני מקווה שבקרוב נשוב לראות טיסות בינלאומיות מיעדים רבים בעולם״. בדבריו הודה ראש העירייה גם לשר התיירות על התערבותו החשובה ועל הראיה באילת כעיר תיירות בינלאומית מובילה וגם למינהל התכנון שאישר את ההמלצות.

בהודעה של משרד התיירות, אמר שר התיירות - חיים כץ: "אנו מביאים בשורת ענק לאילת.  מאות ואף אלפי חדרים יתווספו בעיר. המהלך יעודד תחרות, יסיר בירוקרטיה עודפת עבור מלון שרוצה להתחדש, ויאפשר ליזמים שטרם בנו להגדיל את ההיצע. אפעל להמשך הסרת חסמים, לטובת הגברת קצב בינוי המלונות בישראל".

אדר׳ ד״ר איאד בלעום - מהנדס העיר אילת ברך גם הוא על ההחלטה ואמר, כי פינוי שדה התעופה הישן מטבורה של אילת מהווה הזדמנות להמשך פיתוח של העיר אילת הן כחלק מהתחדשות עירונית והן על ידי יצירת רצף אורבאני באזור התיירות עם פינוי בסיס חיל הים, פיתוח ובניה בלגונה המזרחית, בניה של מלונות חדשים וגם בניה לגובה במלונות קיימים.

כיום נבנים באילת כ 2,500 חדרי מלון חדשים, ביניהם 8 בתי מלון בבניה בנוסף ל 12,000 הקיימים וצפויים להיבנות עוד 2,000 סביב הלגונה המזרחית. הצפי הוא בניה של כ 6,000 חדרי מלון נוספים עד שנת 2030. היעד הזה כחלק מהמשך פיתוח של העיר אילת יאפשר לה להשביח את המוצר התיירותי ולהתמודד עם התחרות הטבעית בתיירות.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש