ארקיע העלתה במפתיע את מחירי הטיסות למבוטחי קופת חולים לאומית

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: רותם נועם ● 12/4/2024 09:51 ● ערב ערב 3167
יום בהיר אחד גילו מבוטחי קופת חולים לאומית באילת כי הם אינם יכולים עוד לקבל מקופת החולים שובר טיסה לבדיקה או לטיפול במרכז כפי שהיה עד היום ● תחת זאת' עליהם לרכוש בכספם את כרטיסי הטיסה ולהמתין לקבלת ההחזר מקופת החולים ● כל זאת בעקבות העלאת מחירים פתאומית של כ- 8 אחוזים מצדה של חברת ארקיע, עבור כרטיסי הטיסה לקופת חולים לאומית ● ''זה קרה מעכשיו לעכשיו, מבלי שארקיע איפשרה לנו להתארגן ולהעביר את המחיר החדש בוועדת המכרזים של הקופה'', מלין השבוע מנהל מחוז הדרום בקופת החולים אבי אסייג ● ''זה מצב בלתי אפשרי עבור האוכלוסייה החלשה בעיר שנאלצת לשלוח יד לכיס ולהמתין לא מעט ימים עד להחזר'', מתלוננים המבוטחים ● ארקיע: ''חברת ארקיע ביצעה שינויים מינוריים, בהתאם לתנודות בתשומות שוק התעופה בארץ ובעולם''
ארקיע העלתה במפתיע את מחירי הטיסות  למבוטחי קופת חולים לאומית
ישראייר נעלמה משמי אילת וארקיע הפכה למונופול שכולנו שבויים בידיו

   בזמן שבמשרד התחבורה מבטיחים שוב ושוב להקל בסעיף הטיסות לתושבי אילת ולהגדירן כתחבורה ציבורית מסובסדת, בזמן שבמשרד הבריאות מבינים את הקושי שיש לתושבי אילת לנוכח הצורך לעלות לקבלת טיפולים רפואיים או לצורך בדיקות במרכז הארץ, בחברת ארקיע ממשיכים להעלות את המחירים. אחרי הרה אורגניזציה של החברה שהוסיפה לאחרונה תשלום בגין הכבודה, לאחרונה הקפיצה ארקיע את מחירי כרטיסי הטיסה שנרכשים על ידי קופת חולים לאומית לטובת שימוש מבוטחיה בסדר גודל של כ– 8 אחוזים, זאת לעומת עלייה של כ– 5 אחוזים עבור כרטיסי טיסה עבור אנשי צוות קופת החולים. 
   "זה קרה בפתאומיות, באופן חד צדדי ומבלי לאפשר לנו להיערך לעליית המחירים", מחה השבוע מנהל מחוז הדרום בקופת חולים לאומית, אבי אסייג. "לחברת ארקיע ברור שלא מדובר כאן בגוף פרטי, אלא בגוף שחייב להעביר לאישור את המחירים החדשים. למרות כל פניותינו אליהם בבקשה להמתין מספר שבועות עד שנעביר את הליך העלאת המחירים בצורה מסודרת על מנת שלא נצטרך לפגוע במבוטחי הקופה באילת, בארקיע לא המתינו והעלו את המחירים ללא שום התחשבות בתושבים, בחולים ובקשישים", מוחה אסייג שמבהיר: "אנחנו מודעים לקושי של המבוטחים לשאת על עצמם את מימון הביניים, אנחנו עושים כל מאמץ לזרז הליכים ומקווה שכבר בימים הקרובים נצליח להעביר ולאשר בוועדה שלנו את העלאת המחירים והצורך במימון הביניים של מבוטחינו באילת ייפסק".

 

 ומה עם מי שאין ביכולתו?


   מבוטחי קופת החולים לאומית באילת, ממש כמו מבוטחי קופות החולים מכבי והכללית, רגילים בכל פעם שמתעורר הצורך לעלות לבדיקה, צילום או טיפול במרכז, להזמין לעצמם טיסה ולהגיע עם מספר ההזמנה אל קופת החולים, כאן הם מקבלים את השובר שמאפשר להם טיסה למרכז ללא עלות. אלא שלאחרונה הופתעו מבוטחי הלאומית לגלות כי המצב השתנה וכי הם נדרשים לשלוח יד לכיס, לשלם עבור כרטיס הטיסה ורק לאחר מספר ימים לקבל את ההחזר הכספי מקופת החולים. "זו סיטואציה לא נוחה", אמרה השבוע תושבת אילת וותיקה שהיתה עדה מקרוב לקושי שחל על מבוטחת קשישה בקופת החולים. "מה אמור לעשות מי שאין ביכולתו לממן את מימון הביניים הזה שנדרש על ידי הקופה?", היא מחתה והזכירה, "יש אוכלוסייה חלשה, יש חולים וקשישים שאין ידם משגת לשלם עבור כרטיס טיסה הלוך וחזור כמה מאות שקלים ולהמתין להחזר. מדובר בחוסר איכפתיות וחוסר התחשבות".
   בבדיקה שעשינו מול קופת חולים מכבי ומול קופת חולים כללית עולה כי בקופות אלו עדיין לא העלתה חברת ארקיע את מחירי הטיסות וכאן הנוהל של קבלת שובר מהקופה לטובת טיסה לטיפולים במרכז הארץ עדיין נמשך. "אין לי ספק שזה רק עניין של זמן עד שארקיע תעלה גם אצלנו את המחירים", אמר גורם בקופת חולים מכבי, שהביע תקווה כי בניגוד למה שקרה בקופת חולים לאומית, להבא תנהג ארקיע בהתחשבות ותעדכן את קופות החולים מבעוד מועד בשינוי המחירים הצפוי. 
   "אין שום היגיון בהעלאת מחירי הטיסות לחולים בימים כאלו", מחה השבוע מבוטח של קופת חולים לאומית בעיר, "שוב מתגלה חברת ארקיע בחוסר האכפתיות שלה לגבי תושבי אילת שמפרנסים אותה באופן קבוע. לצערנו הרב אף אחד לא מבין שטיסות עבור תושבי אילת זה לא רק למטרת חופשות ובילויים, אלא גם למטרות חובה ורפואה כמו במקרה הזה. בזמן שהמשק כולו נאנק תחת הנטל והקשיים של המלחמה, להעלות את מחירי כרטיסי הטיסות לחולים אילתים זה חוסר התחשבות משווע מצד ארקיע".

 

ישראייר פשוט התפוגגה


   לשאלה מדוע לא משתמשת קופת חולים לאומית יותר בטיסות חברת ישראייר הוסבר ל'ערב ערב' כי הדבר נובע מהעובדה שלחברת ארקיע יש היצע יומי גדול יותר של טיסות בשעות שמתאימות יותר עבור חולים שנאלצים לטוס למרכז מסיבות רפואיות (ישראייר צמצמה טיסותיה לאילת לשתי טיסות יומיות, שהן המינימום אליו היא מחויבת על פי תנאי הזיכיון שלה – מ.ל.ד). בעקבות חוסר ההתחשבות מצד חברת ארקיע נוצר קשר בין הנהלת קופת חולים לאומית לבין חברת התעופה ישראייר בניסיון למצוא דרך להטיס יותר מבוטחים באמצעות החברה. "כולי תקווה שנמצא לזה פתרון ולא נמשיך להיות שבויים בידי חברת ארקיע", אמר מנהל המחוז והבטיח כי כבר בימים הקרובים יועבר ההליך הנדרש בוועדת המכרזים של קופת חולים לאומית ומימון הביניים שנדרש כעת ממבוטחי הקופה ייפסק.

   מחברת ארקיע נמסר בהקשר לטענות המועלות בכתבה: "חברת ארקיע ביצעה שינויים מינוריים, בהתאם לתנודות בתשומות שוק התעופה בארץ ובעולם. החברה מגבירה את תדירות הטיסות לאילת ומוציאה בין 5-8 טיסות ביום. כל זאת בכדי להמשיך ולתת שירות לקהל לקוחותיה ביניהם תושבי אילת וקופות החולים בישראל".

   מעיריית אילת נמסר: "כידוע פועל ראש העירייה - אלי לנקרי בלי הרף מול שרת התחבורה, משרד האוצר וחברות התעופה לגבי הטיסות לאילת וממנה בפרט והתחבורה בכלל. גם בעניין קופת חולים לאומית שוחח ראש העירייה עם מנכ״ל ארקיע במטרה למצוא את הדרך להטיב את השירותים לתושבי העיר כפי שהוא פועל בכל התחומים". ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש