אילת מקדמת הקמת בית ספר לרפואה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 10/5/2024 05:20 ● ערב ערב 3171
אילת, העיר הדרומית בישראל מקדמת הקמת פקולטה בינלאומית לרפואה, שתאפשר הכשרת סטודנטים לרפואה בעיר, שיקיימו בה את ההתמחות ויעניקו שירותי רפואה לעשרות אלפי התושבים ולמאות אלפי הנופשים בעיר. החזון והתכנית הוצגו בכנס מיוחד שהתקיים ביום חמישי האחרון (2.5) באילת, בהובלת חברת "מדיקל דוקטור" ובהשתתפות שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי – יצחק וסרלאוף, השרה להגנת הסביבה – עידית סילמן, ראש עיריית אילת – אלי לנקרי ובכירים בתחום הרפואה בארץ ובעולם.
אילת מקדמת הקמת בית ספר לרפואה
ראש העירייה – אלי לנקרי, ד"ר משה כהן, ד"ר אורלי וינשטיין והשרים וסרלאוף וסילמן
תגיות:

הכנס התקיים כחלק מהתכנית להפיכת אילת למרכז בינלאומי למצוינות אקדמית ומרכז להכשרת רופאי העתיד של מדינת ישראל עם הקמת פקולטה בינלאומית לרפואה, חזון שמקדמים יחד כבר מעל שנתיים, ראש עיריית אילת – אלי לנקרי ומנכ"ל החברה להכשרת סטודנטים "מדיקל דוקטור" – ד"ר משה כהן, כחלק מחיזוק העיר אילת ושיפור שירותי הבריאות בעיר.

בכנס שנערך במלון דן באילת השתתפו כאמור שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי – יצחק וסרלאוף, השרה להגנת הסביבה – עידית סילמן, ובכירים מעולם הרפואה בארץ ובעולם. עוד השתתפו ד"ר אורלי וינשטיין - ראש אגף בתי החולים של שירותי בריאות כללית, שגריר ישראל באיטליה - סרג'ו ברבנטי, פרופ' עידו וולף – ראש חוג ההוראה של אונ' תל אביב, פרופ' חנה לייבה – הדיקנית המיועדת של בית הספר ועוד שורה של בכירים, שגרירים אח"מים מהעולם שהגיעו לבחון אפשרויות לשיתוף פעולה. בכנס שנערך בסימן "רפואה בינלאומית" הוצגו החזון ותכנית העבודה להקמת בית הספר שעתיד לקום באילת, בכפוף לאישור המל"ג, בהשקעה של כ-250 מיליון ₪. בית הספר עתיד לשתף פעולה עם אוניברסיטאות המלמדות רפואה באירופה ולחזק את בית החולים יוספטל בעיר. את התכנית הציג ד"ר משה כהן - מנכ"ל חברת "מדיקל דוקטור" העוסקת כבר 20 שנה בהכנת סטודנטים ישראלים ללימודי רפואה בחו"ל ומי שהגיש את הבקשה לאישור המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג).

 

ראש העירייה – אלי לנקרי, ד"ר משה כהן, רוני פיבקו – נשיא קלאב הוטל עם דיקן הפקולטה לרפואה באוניברסיטת צ'ארלס בצ'כיה

 

״הקמת פקולטה בינלאומית לרפואה בעיר אילת הממוקמת בציר שלוש יבשות ושוכנת במשולש גבולות, הכרחית לא רק לשיפור שירותי הבריאות החסרים בעיר אלא גם להגשמת חזון הפרחת השממה בנגב, מימוש הסכמי אברהם וחיזוק מדינת ישראל כולה״ אמר ראש עיריית אילת - אלי לנקרי והוסיף: ״הקמת פקולטה בינלאומית לרפואה באילת תהווה מנוף צמיחה לעיר הסובלת כבר שנים משירותי רפואה נחותים ומארחת מעל 3 מיליון נופשים בשנה. בנוסף, היא תהווה מקור משיכה לסטודנטים לרפואה מכל קצוות העולם ותסייע בעידוד עלייה של סטודנטים יהודים, שבהמשך ימצאו כאן את עתידם". עוד הדגיש ראש העירייה, כי מדובר במהלך שעשוי להיות "גיים צ'יינג'ר" לאזור כולו וקרא לכל הגורמים הרלוונטיים לקבל החלטות אסטרטגיות, מנהיגותיות ופורצות דרך, ולהצטרף למימוש החזון.

את רוח הדברים האלה העביר ראש העירייה גם לבכירי המועצה להשכלה גבוהה, שצריכים לאשר את הבקשה להקמת הפקולטה בעיר זאת לאור ההתגייסות של הכללית לטובת הקמת הפקולטה לרפואה באילת כאשר בית חולים "יוספטל" ישמש שדה קליני, בו יוכלו הסטודנטים ללמוד באופן מעשי וכן בזכות שיתופי פעולה שכבר נרקמו עם אוניברסיטאות באירופה.

תמיכה גדולה נרשמה גם מצד שר הנגב הגליל והחוסן לאומי – יצחק וסרלאוף, ידיד אמת של העיר הפועל לחיזוק העיר אילת כחלק מחיזוק הנגב ובכלל. גם השרה להגנת הסביבה – עידית סילמן שפעלה רבות לקידום שירותי הבריאות בעיר עוד בתפקידה הקודם כיו"ר ועדת הבריאות וקידמה הבאת מיכשור חדש לבית חולים "יוספטל" ציינה את החשיבות בהקמת פקולטה שתכשיר רופאים באילת ותשפר את שירותי הבריאות לתושבי העיר ולבאים בשערה.

 

ראש העירייה – אלי לנקרי וד"ר משה כהן עם שגריר איטליה בישראל

 

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: "אמנם ההחלטה לפתוח את הפקולטה התקבלה עוד לפני המלחמה, אבל עכשיו החלטה זו מקבלת ארומה ציונית מיוחדת: אנחנו ממשיכים להפריח את העיר הדרומית של ישראל אחרי שהפכה חזית מלחמתית, ומקדמים את המצוינות האקדמית דווקא בגבולותיה. בשם מדינת ישראל אני קורא לסטודנטים רבים לבוא וללמוד במדינת ישראל כחלק מהתמיכה במאבק הבלתי-מתפשר שלה ברוע העולמי. אני מקווה שסטודנטים רבים ימצאו בפקולטה החדשה אפשרות ללימודי רפואה מקצועיים. במיוחד כולי תקווה כי סטודנטים יהודים יגיעו לכאן ללמוד ואף יישארו לעבוד ולגור בארץ".

עוד במסגרת הכנס התקיים פאנל שעסק בתחום חינוך, מחקר, מרכז ביו-רפואי השלכות היי-טק, כלכליות ופיננסיות שעסקו בשיפור וטיפוח הרפואה.


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש