פרסומת
דלג

עמותת 'אור ירוק': 76% מרוכבי האופניים באילת לא חבשו קסדה

מאת: מערכת ערב ערב ● צילום: מערכת ערב ערב ● 6/6/2018 19:11 ● ערב ערב 2866
בדיקת עמותת 'אור ירוק' באילת מעלה: 18% מרוכבי האופניים החשמליים בעיר התעסקו בנייד תוך כדי רכיבה ● 34% מהרוכבים רכבו על המדרכה ● 4% מהרוכבים לא צייתו לתמרורים ורמזורים ● כמו כן עולה כי במקומות בהם נעשו תצפיות באילת, לא נצפו שבילי אופניים כלל
עמותת 'אור ירוק': 76% מרוכבי  האופניים באילת לא חבשו קסדה
בשנת 2017 נפגעו 7 הולכי רגל מאופניים חשמליים

במסגרת שיתוף פעולה בין עמותת אור ירוק ל"קרן עזריאלי" – הפועלת לחיזוק החברה הישראלית, יצאו לאחרונה מתנדבי עמותת אור ירוק בשיתוף FIDF  ומלגאי תכנית המלגות !IMPACT, לבחון האם רוכבי האופניים החשמליים בישראל רוכבים בניגוד לחוקים שנועדו לשמור עליהם ועל סביבתם. המתנדבים ערכו את התצפיות ב- 114 רשויות ובמהלכן נצפו למעלה מ- 3,200 רוכבי אופניים חשמליים. בין יתר הפרמטרים שנבדקו: האם הרוכבים חבשו קסדה, האם הרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק, האם הרוכבים התעסקו בטלפון הנייד בעת הרכיבה, האם הרוכבים צייתו לרמזורים ולתמרורים והימצאות שביל המיועד לרכיבת אופניים במקום. מתוצאות התצפית שנערה באילת עולה כי: 76% מהרוכבים לא חבשו קסדה, 18% מהרוכבים התעסקו בנייד תוך כדי רכיבה, 34% מהרוכבים רכבו על המדרכה, 4% מהרוכבים לא צייתו לתמרורים ורמזורים. כמו כן עולה כי במקומות בהם נעשו תצפיות באילת, לא נצפו שבילי אופניים כלל. תוצאות אלה מקבלות משנה תוקף לאור כך שבקרוב יצאו בני הנוער לחופש הגדול  ולמשך חודשיים יבלו ללא מסגרת ויעבירו שעות רבות מחוץ לביתם, לעתים עד השעות הקטנות של הלילה. רבים מבני הנוער מתניידים באמצעות אופניים חשמליים, למרות שכלל אינם מכירים את חוקי התנועה שחלים עליהם, בהם החובה לרכב עם קסדה עד גיל 18 ובכל גיל בדרך שאינה עירונית, או האיסור לרכב על המדרכה וכן החוק הקובע שעל אופניים חשמליים מותר לרכב החל מגיל 16. הרכיבה מבלי להכיר את החוק מעמידה בסכנה את אותם הרוכבים ואת יתר משתמשי הדרך שסביבם.
רק לאחרונה ביצעה עמותת 'אור ירוק' בדיקה של כל הפגיעות שנרשמו במהלך השנה החולפת מאופניים חשמליים, ממנה עלה כי בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2018 נהרגו בישראל שבעה רוכבי אופניים חשמליים – מספר זהה למספר הרוכבים שנהרגו בשנת 2017 כולה. 697 בני אדם אושפזו בבתי החולים בשנת 2017 לאחר שהיו מעורבים בתאונת דרכים במעורבות אופניים חשמליים – שני מאושפזים בכל יום בממוצע, כך עולה מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר. על פי הנתונים, בשנת 2017, באילת התאשפזו שבעה בני אדם בעקבות תאונות אופניים חשמליים. בירושלים אושפזו 49 נפגעים ב-2017 (ורק 35 ב-2016), בנתניה אושפזו 34 נפגעים ב-2017 (ו-28 ב-2016), בתל אביב, שיאנית הערים בישראל, אושפזו 73 איש שנפגעו מאופניים חשמליים, ובהרצליה 15. ברוב הערים שנבדקו נמדדה עליה בשיעור הנפגעים בשנת 2017 ועם זאת היו ערים שרשמו ירידה במספר הנפגעים כאשדוד שירדה מ-22 נפגעים ב-2016  ל-17 ב-2017, וחדרה בה נפגעו 10 ב-2017 לעומת 16 ב-2016.
בסיכומו של דבר, נמדדה עליה ממוצעת של 6% במספר הנפגעים בהשוואה לשנת 2016 שבמהלכה אושפזו 656 בני אדם לאחר שהיו מעורבים בתאונות עם אופניים חשמליים (רוכבים והולכי רגל).
על פי הניתוח של עמותת אור ירוק בחמש השנים האחרונות אושפזו בבתי החולים 2,101 בני אדם לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע. יש לזכור כי מדובר בפציעות חמורות יחסית שמצריכות אשפוז ומספר הנפגעים שלא מדווח לבתי החולים גבוה יותר.
עוד עולה מן הנתונים כי אחד מכל ארבעה (28%) מאושפזים בבית החולים לאחר תאונת אופניים חשמליים הוא ילד/נער מתחת לגיל 16, גיל האסור לרכיבה. 175 ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 אושפזו בשנת 2017 לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים לעומת 199 ילדים שאושפזו בשנת 2016 – ירידה של 12%.


חדשות אילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש