פרסומת
דלג

עיריית אילת הכניסה באוקטובר כמיליון ₪ מדוחות חניה

מאת: רותם נועם למערכת ערב ערב באילת ● 31/10/2019 09:42 ● ערב ערב 2939
שינויי מדיניות חניית הרכבים בחופים הדרומיים הביאו לעיריית אילת חבל הצלה כלכלי בצורה של הכנסות בגובה של כמיליון ₪ שנרשמו במהלך עשרת ימי חג הסוכות לרכבים שחנו ונגררו ממקומות אסורים לחניה לאורך חופי הים, בעיקר בחופים הדרומיים
עיריית אילת הכניסה באוקטובר כמיליון ₪ מדוחות חניה
גרירת רכבים בחוף הדרומי במהלך החג

בחודש יוני השנה אמר ראש העירייה מאיר יצחק הלוי בישיבת המועצה שדנה בגרעון הגדל של עיריית אילת כי מטרת העירייה השנה היא לייצר לצד הריסון התקציבי וקיצוץ במשרות כוח אדם, מנגנוני הכנסה חדשים, אני אגיד באופן הכי ברור...אני האחרון ששבע רצון מהתוצאה של הרבעון הזה (הכוונה לרבעון הראשון של 2019 – ר.נ)...כתוצאה מזה, מאחר וצפינו את העניין, אנחנו נכנסו פה לתכנית שאני מגדיר אותה שנה כלכלית, בתוכנית הזו יהיו משמעויות מרמה של עובדים, דרך רמה של פעולות ודרך רמה של להביא כסף מבחוץ...אני אומר את זה הכי ברור בעולם. קודם כל, הקפאת קליטה (הכוונה לקליטת כוח אדם חדש לעירייה – ר.נ), אחרי זה תהיה התייחסות גם לסעיפי פעולות שנוכל לוותר עליהן, והנושא השלישי, ללכת להביא כסף, ללכת להביא כסף". אמר וקיים. במהלך חודש אוקטובר האחרון גבתה עיריית אילת מציבור האורחים הפוקד את העיר בדרכו לסיני סכום של כמיליון ₪ בעבור דוחות חניה וקנסות בגין גרירת רכבים, רובם המכריע, רכבים שחנו לאורך החופים הדרומיים של העיר, שעה שבעליהם עברו את הגבול לחופשה בסיני. "אילת לא תהיה מגרש החניה של סיני", התריע יצחק הלוי, והורה לפקחיו לצאת ולחנך את הציבור ועל הדרך מילא את קופת העירייה המדולדלת. יצוין כי יצחק הלוי נקט בדרך זו רק לאחר שהכשיר חניון לטווח ארוך עבור רכבים בעלות של 20 ₪ ליום בשטח השדה המתפנה ואולם, לפחות בחג הראשון של סוכות טרם הפנימו בציבור את הפתרון החדש ומיעטו להשתמש בו, בחג השני כבר ניתן היה לראות את החניון הזה מלא למדי. ועדיין, במהלך עשרת ימי החג רשמו פקחי העירייה דוחות בגין חניה במקומות אסורים וקנסות בגין גרירת רכבים בסך מצטבר של כמיליון ₪. פעולה נוספת שנקטה העירייה היתה התקנת שפת מדרכה בשולי הכביש למרגלות ההרים, כך שחניה במקום לא תתאפשר.
כתב האתר YNET, צור שיזף, פרסם כתבה ובה התלונן כי רכבו, שחנה לאורך החופים הדרומיים של אילת "עוטר" בארבע הודעות קנס בגובה 250 ₪ כל אחת, ואולם לטענתו רכבו חנה שם טרם הצבת התמרור ולפיכך מדבר בקנס שאינו חוקי: "שבוע מאוחר יותר חזרתי, חציתי את המסוף ולקחתי אוטובוס לכיוון המעבדה התת-ימית של אילת שבה למדתי פעם ושלידה השארתי את הרכב. הוא לא היה". כתב שיזף, "מה שכן היה זה תמרור חדש שלא היה שם כשהחניתי. תמרור שאין כמוהו למוזרות. תמרור האוסר על מכונית לעמוד שם בלילה בין חצות ל-7:00 בבוקר. ברוך בורא תמרורים. עייף ונעלב ממלכודת הפתאים שנפלתי לתוכה, עצרתי מונית. טוני סלמה, ג'ינג'י דברן וטוב לב, אמר שייקח אותי למגרש המכוניות הגרורות של אילת. בדרך הוא סיפר שאכן העירייה המתינה ליום הראשון של חול המועד ואז הציבה את התמרורים. אבל הוא גם אמר: "אני זוכר מרישיון המשאית שלי שאי אפשר להציב תמרור שמשנה מצב קיים אם לא הודעת על כך 30 יום מראש". אכן, איש עם זיכרון. בדקתי את התקנות. לא היה שלט שמודיע שמשטח העפר המרוחק מהכביש יהפוך למקום שבו אסור לעמוד בין חצות ל-7:00 בבוקר. טוני הוריד אותי ליד המגרש ביציאה הצפונית של אילת. הבחור הצעיר בקבלה אמר שאתמול אכן הגיעה קנגו, וגבה ממני 450 שקל על הגרירה ועוד 100 שקל על אחסנה, מכיוון שגררו את האוטו בצהריים, ועכשיו 16:30 ועברו 26.5 שעות, זה נחשב יומיים. האשראי סופג הכול. הלכתי לקנגו, שחיכתה מאובקת ונזופה ועליה עוד ארבעה קנסות יומיים של 250 שקל. בסך הכול, כולל המונית, 1,695 שקל. רק אתמול הוא הגיע מתמרור שמזהיר מחניה, שאלתי. "היו לנו 200 מכוניות לגרור", ענה הצעיר במשרד הגוררים והמאפסנים. לא רע. נשמע כמו 300 אלף שקל רק מאלה שהרשת נפלה על מכוניותיהם אחרי שיצאו לסיני. משכתי בכתפיי".

גורמים מעורים הסבירו לנו השבוע כי: "הפקחים לא באו לרכב ומיד התנפלו עליו. שום רכב לא נגרר אם הוא לא חנה לפחות יומיים במקום שאסור היה לו לחנות", לשאלתנו כיצד ניתן לדעת ממתי רכב חונה במקום מסוים, הסבירו לנו כי: "פקח היה מגיע ושם מדבקה ביום הראשון, ואז חוזר ושם מדבקה על הרכב ביום השני ורק אם ביום השלישי עדיין הרכב לא פונה, גררו אותו... את המדבקות האדומות הם שמו שם לפני שהציבו את התמרורים ולרכבים הספציפיים האלה לא נתנו דוחות. יכול להיות שהתפספס רכב או שניים, אבל בגדול שמו על כל הרכבים שחנו במקום לפני הצבת התמרורים מדבקות אדומות, כך שידעו לא לתת להם דוחות". מתשובה זו ניתן להבין כי גם בעיריית אילת מבינים כי רכבים שחנו במקום לפני הצבת התמרור לא ניתן לחייבם בקנסות שכן ניתן לקנוס ולגרור רק רכב שחנה בניגוד לתמרור קיים בשטח, כך שנהגים שיוכלו להוכיח כי החנו במקום טרם הצבת התמרור סביר כי הדוח וקנס הגרירה שניתן להם יבוטל וכספם יושב. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש