ירד עם קוקאין למסיבת רווקים באילת ויצא בלי הרשעה

מאת: רותם נועם ● צילום: אילוסטרציה ● 10/5/2024 05:49 ● ערב ערב 3171
לא.א היה הרבה מזל, כשתיק אחזקת הסמים שלא לצריכה עצמית שלו הגיע אל שולחנה של השופטת הבכירה נגה שמואלי מאייר, מביהמ"ש השלום בקריית גת ● שהחליטה להיעתר להמלצת שירות המבחן ולבטל את הרשעתו של א.א, לאחר שהשתכנעה כי הסמים שנמצאו ברכב יועדו למסיבת רווקים אליה ירד עם חבריו וכי הרשעה עלולה לפגוע ביכולתו לגשת למכרזים של משרד הביטחון
ירד עם קוקאין למסיבת רווקים  באילת ויצא בלי הרשעה
מה שקורה בדרך לאילת, נשאר ב...בית המשפט

תחילת האירוע ברכב שנעצר על ידי משטרת התנועה ביולי 2020, הסמוך למדרשת שדה בוקר, ובו נמצא הנאשם ביחד עם שני נאשמים נוספים, כשהם בדרכם לאילת על מנת לחגוג לאחד מהשלושה מסיבת רווקים. ברכב, שהיה בבעלות אחד מהשלושה, נמצא סם מסוג קוקאין במשקל נמוך יחסית של 1.5 גר'. הנאשם הודה במיוחס לו ושירות המבחן המליץ, כאמור, על אי הרשעתו. 

   באשרה את ביטול ההרשעה, פסקה השופטת כי: "הנאשם שיתף פעולה באופן מלא עם שירות המבחן ועמד בכל המוטל עליו במסגרת הקשר הטיפולי עם השירות כשבדיקות השתן שנערכו לו נמצאו נקיות משרידי סם, תוך ששירות המבחן סבר (כאמור זה מכבר) כי אין מקום להתערבות טיפולית בעניינו. למעשה, התרשמתי כי כיום עומד לפניי נאשם בדרכו להיות אדם "חדש", כך שבשלב זה ניתן לומר, לכל הפחות, כי הנאשם ישתקם בצורה מלאה בעתיד, וכי יש בכך כדי להצדיק סטייה לקולה ממתחם העונש אשר קבעתי בעניינו...במצב דברים כגון דא, השתכנעתי כי הרשעת הנאשם בדין עלולה לפגוע פגיעה חמורה בהליך שיקומו, לרפות את ידיו, ולפגוע במוטיבציה אותה הוא מביע להמשיך ולהתמיד במאמציו לנהל אורח חיים נורמטיבי. מה עוד, שאם כך יקרה, הרי שגם האינטרס הציבורי יצא נפסד. משכך, לדידי, על בית המשפט לשלוח לנאשם מסר מחזק ותומך, ליתן בו אמון בזו הפעם, ולהעניק משקל בכורה לשיקול השיקום... בהתאם לכל האמור לעיל, השתכנעתי כי בעניינו של הנאשם קיימת הצטברות של נסיבות ייחודיות וחריגות, אשר יש בהן כדי להטות את הכף לכיוון הימנעות מהרשעתו הגם שלא עלה בידו להוכיח ברמת ההוכחה הנדרשת קיומה של פגיעה ממשית וקונקרטית שעלולה להיגרם, במקרה שההרשעה תיוותר על כנה...סבורתני כי מן הראוי בזו הפעם לתת לנאשם הזדמנות אמתית לחזור למוטב ולערוך שינוי בחייו לעבר שיקומו, ולהסתפק בקביעה כי הנאשם ביצע את המיוחס לו בכתב האישום ולהורות על ביטול הרשעתו – בכך יהיה כדי למנוע צמצום אפשרויותיו התעסוקתיות של הנאשם וליתן לו כוח נוסף להמשיך בדרכו השיקומית.  לצד זאת ועל מנת שמלוא חומרת מעשיו של הנאשם תבוא לידי ביטוי בגזר הדין לא מצאתי להיעתר לבקשת הנאשם כי ימי שירותו במילואים יבואו תחת עבודות השל"צ".
   על הנאשם נגזרו לפיכך, 160 שעות לטובת הציבור וכן התחייבות בגובה 7,500 שקל שלא לעבור עבירה דומה. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש