פרסומת
דלג

שדה התעופה רמון יצא לדרך

מאת: מירב לוי דיאמנט למערכת ערב ערב באילת ● צילום: י. בן יתח ● 6/2/2019 09:33 ● מה נשמע 586
ביום שני זה קרה - טיסות מסחריות פנים ארציות ראשונות יצאו מנמל התעופה רמון - אילת ● לרשות הנוסעים עמדו שירותי הסעה לרמון מנמל התעופה באילת, ללא תשלום, בתדירות של 15 דקות, החל משעתיים וחצי לפני מועד ההמראה המתוכנן ● שר התחבורה ישראל כץ: שמי אילת והנגב נפתחים לתחרות ומצטרפים למדיניות 'השמים הפתוחים', שהובילה לתחרות ולהוזלה דרמטית של מחירי הטיסות, לגידול עצום במספר הנוסעים
שדה התעופה רמון יצא לדרך

כשבועיים לאחר חנוכת שדה התעופה הבינלאומי "רמון-אילת", ע"ש אילן ואסף רמון, החלו ביום שני השבוע להמריא ולנחות טיסות מסחריות פנים ארציות בשדה התעופה רמון. הטיסות הפנים ארציות יפעלו בהדרגה עד למעבר המלא מהטרמינל הישן במרכז העיר אילת לנמל החדש "רמון". בהתאם ללוח הטיסות של רשות שדות התעופה (רש"ת), נחתו והמריאו ביום הראשון בשדה התעופה החדש שש טיסות פנים ארציות של חברות "ישראייר" ו- "ארקיע".
תושבי אילת יהיו פטורים מחנייה למשך 36 שעות ב"רמון". חברת "אגד" תפעיל ארבעה קווי תחבורה ציבורית מאילת לנמל התעופה רמון ובחזרה, בתעריף מוזל במיוחד הזהה לתעריף העירוני של אילת, 4.20 שקלים: קו 31 מהשכונות הצפוניות וקו 32 מהשכונות הדרומיות, יפעלו בשעות הבוקר אל שדה התעופה ובערב חזרה לעיר לטובת תושבי אילת. קו 30 (קו ישיר) מהתחנה המרכזית וקו 50 מטאבה, דרך אזור המלונות, אל שדה התעופה, יפעלו ברוב שעות היום בתדירות של שתי נסיעות לשעה בכל קו. בחלק מהשעות תגדל התדירות בהתאמה ללוח הטיסות של השדה. 
קו 397 של אגד מאילת לבאר שבע יכנס לשדה התעופה ויאפשר הגעה משדה רמון למרכז הארץ. בחודשים הקרובים יפתח קו חדש מאילת למצפה רמון, הכולל כניסה אל תוך השדה כדי לעודד את פיתוח התיירות בציר זה. נבחנת אפשרות עתידית לפתיחת קו חדש גם למלונות ים המלח.
הטיסות המסחריות יועתקו מנמל התעופה הישן באילת לשדה החדש ברמון בהדרגה עד לסגירתו המלאה של נמל אילת הישן ב- 18 במרס 2019. ב-31 במרס 2019 יופסקו גם כל  ההמראות והנחיתות של הטיסות האזרחיות הבינלאומיות בנמל התעופה עובדה ויועתקו לנמל "רמון".  

 


הטיסות הבינלאומיות המסחריות בנמל  התעופה הבינלאומי "רמון" יופעלו גם הן באופן מדורג. ב- 4 ו-11 למרס ינחתו וימריאו מרמון שתי טיסות בינלאומיות של חברת "Ryanair" לפוזנאן ופראג. ב- 2 באפריל 2019 תועתק כל פעילות הטיסות הבינלאומיות מעובדה לרמון. 
השר כץ ציין כי נמל התעופה רמון ישמש את התעופה הבינלאומית והפנים ארצית לדרומה של המדינה ויחליף את השדות הקיימים באילת ובעובדה. לדבריו, הנמל ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל ושדה אלטרנטיבי לנתב"ג, בשעת חירום. "שמי אילת והנגב נפתחים לתחרות ומצטרפים למדיניות 'השמים הפתוחים', שהובילה לתחרות ולהוזלה דרמטית של מחירי הטיסות, לגידול עצום במספר הנוסעים, יותר מ- 22 מיליון נוסעים בשנה החולפת, לעומת כ- 10 מיליון נוסעים בלבד בשנת 2009, והיעד לשנה הנוכחית הוא 25 מיליון נוסעים", אמר השר כץ שציין והוסיף כי  נמל רמון יהיה אבן שואבת ליצירת אלפי מקומות עבודה בתעשיית התיירות והנופש, התחבורה והשירותים. לדבריו, מדובר בתנופת פיתוח משמעותית לאילת ולכל דרום הארץ. 
נמל התעופה "רמון" הוא הנמל האזרחי הבינלאומי הראשון שנבנה מאז קום המדינה. הנמל שנבנה בסטנדרטים גבוהים של בטיחות, ממוחשב לחלוטין וכולל מערכות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. השר כץ ציין כי חברות התעופה שינחתו בנמל רמון יהיו פטורות מתשלום אגרות נחיתה, במטרה לעודד את החברות לנחות בשדה החדש. עלות הקמת השדה נאמדת ב- 1.8 מיליארד שקלים. הקמת נמל התעופה רמון מומנה במלואה מתקציב רשות שדות התעופה.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש