תחנות ממוזגות

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 4/1/2019 09:58 ● מה נשמע 581
אחרי אין ספור תלונות מצד התושבים הוותיקים בעיר שנאלצים להמתין בתחנות האוטובוס החמות באילת ולא מסוגלים לשבת על ספסלי המתכת הרותחים, יבצע בקרוב משרד התחבורה פיילוט מיוחד באילת בשיתוף העירייה וחברת 'אגד', במסגרתו יופעלו תחנות אוטובוס ממוזגות וחכמות ● ההייה או היינו חולמים?
תחנות ממוזגות
מצננים את ההמתנה. ראש העירייה, סגנו וממלא מקומו ומנהל סניף 'אגד' באילת קובי נחמני

במסגרת הניסוי, יוקמו בשלב הראשון תחנות אוטובוס בשלושה אתרים מרכזיים בעיר, בעלי נפח פעילות משמעותי. מדובר בתחנות סגורות בעלות דלתות אוטומטיות, שיכללו גם שילוט אינטראקטיבי ומסך מגע המאפשר לנוסעים לקבל מידע בזמן אמת על לוחות הזמנים של הקווים הפועלים בתחנה, מסלולי האוטובוסים ועוד. השילוט מאפשר נגישות מלאה גם לנוסעים בעלי כיסאות גלגלים. הפרויקט, שאושר על ידי קרן השיפורים של משרד התחבורה, מבוצע בשיתוף עיריית אילת. עלות הקמת התחנות תמומן על ידי קרן השיפורים ועיריית אילת תממן את אחזקתן. את הנושא מקדם סגן וממלא מקום ראש העירייה - אלי לנקרי, כחלק מתכנית עיר חכמה אותה הוא מוביל ביחד עם ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי. "התכנית נבחנה אצלנו חודשים ארוכים בליווי וייעוץ של חברת "אציכ" ואושרה  על ידי משרד התחבורה", ציין אלי לנקרי והוסיף: "בראייה קדימה ובתקווה שהפיילוט יצליח, הוספת תחנות ממוזגות כרוכה בתקציבים גדולים". עוד ציין לנקרי, כי מכרז צפוי להתפרסם בתוך שבועות בודדים, בתקווה שעד לחג הפסח ולקראת הקיץ הקרוב יפעלו התחנות החדשות הממוזגות. עוד ציין לנקרי, כי במקביל פועלים הגורמים לגבש את "המדדים להצלחה" אשר יקבעו בעתיד את המשך והרחבת הפרויקט בעיר. 
בשנים האחרונות פעלה העירייה להחליף את כל תחנות האוטובוס ברחבי העיר בדגש על הנגשתם גם לאוכלוסייה עם מוגבלויות. לצד אלה השלימה העירייה בשנה שעברה מהלך משותף עם משרד התחבורה וחברת 'אגד' להצבת עמודים דיגיטליים בעשרות תחנות אוטובוס המדווחים בזמן אמת על מועד הגעת האוטובוס. כחלק ממענה תיירותי, מופיע המידע בשתי שפות, עברית ואנגלית. כחלק ממענה סביבתי ובמסגרת תכנית עיר חכמה, פועל השלט באמצעות אנרגיה סולארית במנותק מרשת החשמל ובכך חוסך פליטות ויעיל אנרגטי. 
המידע המוצג מתקבל כאמור על ידי חיבור תקשורת בין האוטובוס לשלט בזמן אמת ומתעדכן מידי 20 שניות. מדויק יותר, יעיל יותר וידידותי לסביבה. הצבת התחנות הממוזגות תהפוך גם את ההמתנה לנעימה יותר. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש